جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر:
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۰۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند...
کد خبر: ۷۶۱۵۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۸

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۰۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته ۸۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۲ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: متأسفانه ۳ نفر از همشهریانمان روز شنبه و دو نفر امروز یکشنبه فوت‌شده‌اند که تست کرونایشان امروز مثبت اعلام‌شده است.

دکتر کشمیری افزود: موارد فوت شده در رده سنی ۶۱ تا ۸۰ سال هستند که ۴ نفر از آنها دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۲ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۱۹ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به ۵۶۲ مورد رسیده است.

دکتر کشمیری افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۱ هزار و 729 بوده است.

استان بوشهر ابتلای انفجاری موج سوم کرونا را تجربه نکرده است

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: استان بوشهر ابتلای انفجاری موج سوم به کرونا را تاکنون تجربه نکرده است.

به گزارش مهر، سعید کشمیری ظهر یکشنبه در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از دلایل تجربه نکردن موج سوم به صورت انفجاری افزایش فرهنگ‌سازی و ارتقا سواد سلامت مردم هم در سال‌های قبل و هم در سال جاری بوده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیشگیری از ابتلای هم استانی‌های عزیز صورت گرفته و در برنامه عزاداری ماه محرم هیئت‌های مذهبی و مردم همکاری کرده و حس مسئولیت‌پذیری بالایی داشتند.

وی تصریح کرد: همه مردم استان متعهدانه مسائل سلامت را رعایت کرده و موجب شدند موج سوم انفجار کرونا در سایر استان‌ها را در بوشهر شاهد نباشیم. البته وضعیت ما نیز شکننده بوده و کوچک‌ترین غفلت موجب ابتلای بسیاری از هم استانی‌ها خواهد شد.

توسعه زیرساخت‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: حوزه انتخابی بوشهر، گناوه و دیلم به دلیل مراجعه تمام هم استانی‌ها یک حوزه بسیار مهم در استان بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

کشمیری اظهار داشت: پایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه درمان در استان بوشهر صورت گرفته و بیمارستان شهدای هسته‌ای در آستانه تکمیل بوده و بیمارستان جایگزین حضرت فاطمه زهرا (س) هم پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و در کنار آن یک بیمارستان قلب نیز پایه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: زیرساخت‌های بهداشتی در استان بوشهر سال‌های زیادی است که گسترش خوبی داشته و می‌توان گفت که هیچ نقطه‌ای در استان وجود ندارد که بیش از ۵۰۰ نفر جمعیت داشته و خانه بهداشت یا مرکز خدمات جامع سلامت و یا درمانگاه شبانه‌روزی در آن وجود نداشته باشد.

۹۰ درصد بیماران کرونایی مرخص شدند

کشمیری افزود: تمامی استان‌های کشور با شیب بسیار تندی در حال وارد شدن به فاز جدیدی از ابتلاء به کرونا هستند و به‌نوعی موج سوم ابتلاء به کرونا در کشور در حال شکل‌گیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه فداکاری‌های زیادی توسط همکاران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هم در بخش بهداشت و هم در بخش درمان صورت گرفته تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون بیش از ۹ هزار بیمار در سراسر استان بستری بوده‌اند که ۹۰ درصد از آنان با حال مساعد از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

آخرین آمار کرونا در کشور، 30 شهريور 1399

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۳۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: همچنین استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر