پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۱۵۱
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به بهره‌برداری از سه سد در استان بوشهر گفت: سه سد دیگر نیز تا پایان این دولت افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در آئین افتتاح پروژه آب‌شیرین‌کن روستایی در شهرستان دشتی اظهار داشت: در راستای تأمین آب مورد نیاز استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی ایجاد طرح‌های آب‌شیرین‌کن را گامی بسیار مهمی در راستای کاهش وابستگی بوشهر به استان‌های همجوار دانست و اضافه کرد: تلاش داریم نیمی از آب مصرفی استان از طریق منابع داخلی استان تأمین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی اولین آب‌شیرین‌کن روستایی استان بوشهر، ادامه داد: طرح‌های مهمی در حوزه شیرین‌سازی آب دریا در دست اقدام داریم که بهره‌برداری از آنها مشکلات ما را حل خواهد کرد.

وی بیان کرد: بوشهر تنها مرکز استان در کشور بود که سال‌ها دارای نوبت‌بندی آب شرب بود و با اقدامات صورت گرفته این مشکل رفع شده و نوبت‌بندی در مرکز استان نداریم.

گراوند کارنامه وزارت نیرو در استان بوشهر را درخشان دانست و تاکید کرد: در بوشهر حدود ۱۰ درصد از آب مصرفی استان از طریق منابع داخلی تأمین می‌شود که با کارهایی که صورت گرفته در دو سال اخیر، تا پایان دولت حدود ۵۰ درصد از آب استان به درون استان برمی‌گردد.

وی با اشاره به افتتاح سد در استان بوشهر طی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید سه سد دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسانیم و سد دالکی هم آبگیری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر