جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۱۶۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: رئیس اداره بهزیستی دشتستان گفت: سالانه یکهزار معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان پذیرش می‌شوند و مراحل درمان را طی می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، حمید انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هم اکنون بهزیستی دشتستان برای کاهش معضل اعتیاد سه کمپ در شهرهای برازجان و سعدآباد راه‌اندازی و با پذیرش معتادان شرایط اقامت سه ماهه  آنها را برای بازگشت به زندگی پاک فراهم کرده‌است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه خدمات رسانی به معتادان برای جلوگیری از کاهش آسیب‌ها و بزه‌های نشات گرفته از اعتیاد در شهر برازجان یک مرکز ثابت برای ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه‌ای، یک سرپناه شبانه (شیلتر) برای اسکان معتادان خیابانی و یک مرکز خدماتی سیار (موبایل ون یا موبایل سنتر) فعال هستند.

انصاری اظهارداشت: معتادان پس از گذراندن دوره درمان در کمپ‌های ترک اعتیاد و بدست آوردن سلامت کامل برای جلوگیری از بازگشت دوباره به مصرف مواد مخدر تسهیلات اشتغال با نظارت بهزیستی دریافت می‌کنند که به موفقیت آنها منجر شده‌است.

 وی ادامه داد: در این ارتباط در نیمه نخست امسال ۲۰ فقره وام اشتغال به مبلغ هشت میلیارد ریال به معتادان بهبود یافته دشتستان پرداخت شد.

رئیس بهزیستی دشتستان گفت: همچنین یک مرکز درمانی، آموزشی با ظرفیت ۵۰نفر با ارائه خدمات درمانی، حرفه آموزی، آموزش مداخلات اجتماعی و روانشناختی در یک پروسه زمانی طولانی با یک دوره درمان پایدار و بازتوانی معتادان در این شهرستان در دست راه‌اندازی است که بزودی آغاز بکار خواهد کرد.

انصاری افزود: بیشترین دغدغه در مورد بیماران بهبود یافته پس از خروج از کمپ بازگشت دوباره به اعتیاد است  که در این ارتباط باید همه کسانی که به نحوی می‌توانند به این مجموعه کمک کنند و توانایی بکارگیری این جوانان را دارند خیرخواهانه پای کار بیایند و به بهبودیافتگان اعتماد کنند تا هم شغل و درآمدی داشته باشند و هم روح وشخصیت آسیب دیده آنها ترمیم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر