جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۲۳۴
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: تمامی ابعاد و زوایای ارزش‌ها و گنجینه گرانسنگ دوران هشت سال دوران دفاع مقدس مورد کنکاش قرار گیرد.

به گزارش  فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در آیین نواختن زنگ مقاومت، ایثار و شهادت در دبیرستان هیات امنایی شهیدتیموری گناوه افزود: دفاع مقدس را تنها نباید به جنبه مقاومت و جلوگیری از نفوذ دشمن از خاک کشورمان بنگریم بلکه یک واقعه تاریخی و فرهنگی برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا است که باید در جامعه بخوبی تبیین و جریان پیدا کند.

وی اظهارداشت: همانگونه که حادثه کربلا دارای ابعاد و زوایای گوناگونی بود، دفاع مقدس نیز با تاسی و اقتدای به فرهنگ عاشورا است.

امام جمعه گناوه گفت: معنویت یکی از ابعاد مهم دوران هشت سال دفاع مقدس است که در برهه کنونی می‌تواند جامعه را از خطرات و آسیب‌های جدی نجات دهد.

وی ادامه داد: اگر ملت توانست در جنگ تحمیلی برابر دشمنان ایستادگی و ایثارگری کند بخاطر معنویت و مناجات و توسل جستن به ائمه اطهار (ع) بود.

رکنی حسینی، ایثارگری را از دیگر ابعاد مهم دوران دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان اسلام از مکتب عاشورا، راه و مسیر مقابله دشمن و زیربارظلم نرفتن را آموختند و با نثار جان خود از اسلام و ممکلت دفاع کردند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دشمنان اگرچه نتوانستند از طریق جنگ سخت بر ما پیروز شوند اما تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا  از امکانات رسانه‌ای و ابزار نرم در جهت اهداف شوم خود بهره ببرند.

وی گفت: دشمنان بدانند ملت ولایی ایران هیچگاه تسلیم زورگویی‌های آنان نخواهد شد و با تاسی از مکتب عاشورا، راه شهدا را که مبتنی بر عزت، صلابت و اقتدار است ادامه خواهند داد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اگرچه همه ساله در مدارس شاهد شور و نشاط و حضور دانش‌آموزن بودیم اما امسال بخاطر ویروس منحوس کرونا چنین فضایی حاکم نیست اما از آنجائیکه شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ملت دارند به یاد آنان زنگ مقاومت، ایثار و شهادت نواخته می‌شود.

وی افزود:  جانفشانی و رشادت‌های رزمندگان غیور دوران دفاع مقدس به نسل جوان بویژه دانش‌آموزان بخوبی باید تبیین و بازگو شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر