جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۲۹۲
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۰۹ هزار راس دام و پنج میلیون و ۸۷۲ هزار قطعه طیور تحت معالجه قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر از مهر، دکتر فرزانه افری صبح چهارشنبه اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۳۳۹ مراجعه کننده در سطح استان توسط دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی تحت معاینه، معالجه و یا عمل جراحی قرار گرفتند.

وی افزود: در شش ماه گذشته چهار هزار و ۴۷۲ رأس دام و شش هزار و ۹۶۸ قطعه طیور در بخش دولتی و تعداد ۹۰۹ هزار و ۷۹۶ رأس دام و همچنین پنج میلیون و ۸۷۲ هزار قطعه طیور در بخش خصوص تحت معالجه قرار گرفتند.

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و بررسی توزیع اقلام دارویی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند بازدیدهای مکرر از مراکز انجام شد و در این مدت تعداد ۷۸۸ مورد بازدید و رصد و پایش دارو و واکسن از مراکز پخش دارو، داروخانه‌ها، مراکز مایه کوبی، کارخانه خوراد دام و طیور و دامداری‌ها و مرغداری‌ها و همچنین ۷۰ مورد بازید مشترک نیز به همراه ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات به عمل آمده است.

وی در خصوص تعداد صدور پروانه‌های جدید در شش ماه گذشته و همچنین تعداد مراکز فعال بخش خصوص در استان بوشهر نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون دو پروانه نیمه وقت و یک پروانه تمام وقت اشتغال به امور درمانی و یک پروانه داروخانه جدید صادر شده و در مجموع و در حال حاضر تعداد ۹ پروانه تمام وقت، ۲۲ پروانه نیمه وقت اشتغال درمان، سه درمانگاه دام تمام وقت، مرکز مایه کوبی (واکسیناسیون)، دو آزمایشگاه، ۱۲ داروخانه، یک آزمایشگاه همکار و چهار مرکز پخش دارویی در استان بوشهر فعال هستند.

افری عنوان کرد: طی شش ماه گذشته یک مورد داروی خارج از چرخه و ضوابط اجرایی ضبط و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: تمامی مراکز در سامانه دارویی ثبت و احراز هویت شده و ملزم به ثبت داروها در سامانه دارویی سازمان دامپزشکی کشور هستند.

این مسئول گفت: در اواسط شهریور ماه جلسه‌ای (به صورت ویدئو کنفرانس) در خصوص تأمین و توزیع دارو با مدیران بخش خصوصی برگزار شد.

وی در پایان به دامداران توصیه کرد از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت با دامپزشک و همچنین خارج از چرخه خودداری و زمان دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا و نحوه مصرف آن توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از مراکز یاد شده شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر