سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تشریح کرد:
کد خبر: ۷۶۲۹۹
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با تبریک هفته دفاع مقدس عنوان کرد: جهاددانشگاهی پیش از این طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را طی تفاهم نامه ای با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا کرده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، علی احمدی زاده در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان بوشهر سال گذشته با تشکیل شورای راهبری با کارفرمایی دفتر اموربانوان و خانواده استانداری و نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی شروع شد و پس از بررسی و نیازسنجی و مزیت های شهرستانی و در ادامه شبکه سازی، تشکیل شورای راهبری شهرستانی و اضافه کردن پشتیبان ها به طرح و آموزش تداوم یافت که در مرحله نهایی نیز اتصال به بازار صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی مزیت های استانی در کارگروهی با حضور دستگاه های اجرایی؛ کارآفرینان و پیشران‌ها، افراد شناسایی و با تشکیل کارگروه تخصصی و آغاز توانمندسازی متقاضیان -زنان سرپرست خانوار- در دو زمینه حصیربافی و تولید پوشاک تحت آموزش حرفه ای قرار گرفته شدند.

مدیر اجرایی طرح یادآور شد: در این طرح، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی پیاده سازی شده و جمعیت تحت پوشش، از طریق آموزش های ارائه شده پیشرانان توانمندسازی و به بازار فروش وصل شدند که منجر به اشتغال و کسب درآمد برای افراد زیرمجموعه طرح گردید. جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای و در راستای ماموریت های خود به موضوع اشتغال ورود کرده و خوشبختانه در این راه توانسته ارائه خدمت نماید.

شناسایی حلقه های مفقوده و احصا مشکلات طرح

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر تصریح کرد: در نهایت و پس از شیوع ویروس کرونا نیز با راه‌اندازی سه کارگاه، زنان سرپرست خانوار به تولید ماسک موردنیاز مراکز درمانی پرداخته و با استفاده از توانمندی که در طرح اتفاق افتاده بود، این طرح در مبارزه با کرونا سهمی هر چند کوچک داشت.

احمدی زاده تاکید کرد: راهنمایی و مشاوره، ارزیابی متقاضیان و اتصال به بازار بخشی از مشکلات احصا شده از آغاز طرح بوده که جهاد دانشگاهی با آسیب شناسی، حلقه های مفقوده را شناسایی کرده است و امیدواریم بتوانیم این اشکالات را رفع کنیم.

آغاز ثبت نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مبتنی بر الگوی نوین ادامه داد: ثبت نام در طرح توسعه مشاغل خانگی آغاز شده که در این طرح که تفاهم نامه آن مابین جهاددانشگاهی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی منعقد شده آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار ۵۴۳۰۰ نفر هدف گذاری شده است که سهم استان بوشهر ۱۵۰۰ نفر است.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر افزود: ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه inhb.ir شروع شده و تا پایان مهرماه فرصت ثبت نام وجود دارد. از جمله آثار مثبت این طرح فرهنگسازی و ترویج مشاغل خانگی، خوداشتغالی متقاضیان، بهبود معیشت افراد تحت پوشش طرح و کمک به توسعه فرهنگ کارآفرینی، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشران، ایجاد و توسعه برند ملی در محصولات و خدمات خانگی، استانداردسازی، برندسازی و اتصال به بازار محصولات خانگی متقاضیان مشاغل خانگی، افزايش فرصت‌هاي شغلي از طريق مهارت‌آموزي و توانمندسازي نيروي انساني، شناسایی برندهای (ملی و استانی)، بنگاه‌های بالادستی و پشتیبان‌ها در حوزه مشاغل خانگی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: انتظار ما از دستگاه های اجرایی همراهی جهت هر چه بهتر اجرا شدن طرح و از بانک ها همکاری در اعطای تسهیلات خرد به افراد تحت پوشش طرح برای راه اندازی مشاغل خانگی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر