سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۳۰۲
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها رضایت بخش نیست، افزود: نسبت به گزارشاتی که برای بانک ها ارسال شده است، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق پست بانک و ۲۵۰ میلیون تومان هم توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و بانک کشاورزی نیز اعلام کرده که اعتبارات مربوطه جذب نشده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، سعید زرین‌فر در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر عنوان کرد: متاسفانه در برخی مواقع دستگاه های اجرایی پیگیری لازم را انجام نمی دهند و من معتقد هستم که اول دستگاه اجرایی مقصر است و بعد از آن دبیرخانه و در نهایت نیز بانک ها، چرا که دستگاه اجرایی وظیفه دارد موارد مربوطه را پیگیری نماید.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که بانک ها در حوزه های مربوط به اشتغال و رونق تولید همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کارآفرینی و اشتغال باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: از مجموعه جهاد دانشگاهی در استان بوشهر به سبب تلاش مضاعف و همکاری خوب با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر می کنم. خوشبختانه در استان بوشهر قدم های بزرگی از طریق جهاد دانشگاهی برداشته شده است که جای تقدیر دارد.

زرین فر تاکید کرد: به نظر می رسد پس از چندین سال، باید چنین طرح هایی را بی نقص تر اجرا نماییم.

وی تصریح کرد: خواهش من این است که تنها درصدد اجرای طرح نباشیم و سعی شود برای طرح های اساسی همچون طرح توسعه مشاغل خانگی، به شکل اساسی وقت گذاشته شود تا در سال های بعد شاهد توسعه این طرح ها و حمایت از تعداد بیشتری در حوزه اشتغال و توانمندی باشیم.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اجرایی می شود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی بوشهر با تشریح جزئیات طرح توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح در سه فاز "شناسایی فرصت ها و زمینه ها"، "توانمندسازی و شبکه سازی" و "اتصال به بازار" اجرا می شود و همچنین رسته فعالیت ها در استان مشخص شده است.

حمید رضا پناه افزود: در کل کشور ۵۴۳۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و سهم استان بوشهر ۱۵۰۰ نفر است که با همکاری جهاد دانشگاهی و تیم اشتغال این نهاد اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: مراحل توانمندسازی، شبکه سازی و اتصال به بازار نقش های اصلی را در روند اجرای طرح بر عهده دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر