سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۳۰۳
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند ه تبصره پنج قانون بودجه برای سرعت بخشی در روند اجرای سد خائیز تنگستان این استان اختصاص می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی درویشی روز چهارشنبه در بازدید از روند اجرای سد خائیز افزود: با توجه به فعال سازی چندین جبهه کاری و برنامه ریزی برای آبگیری‌ این سد در سال جاری از شیوه‌های مختلف اعتبار مورد نیاز برای آن تامین می‌شود.

وی بیان کرد: سد خاییز به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه‌های سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در سال گذشته نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشبرد آن تخصیص داده شد.

درویشی یادآور شد: پیش بینی می‌شود با اهتمام جدی شرکت آب منطقه‌ای، سد خاییز طبق برنامه زمانبندی به مرحله آبگیری و بهره‌برداری برسد و ضمن کاهش خسارت‌های سیلاب، آب پایداری در اختیار بهره‌برداران قرار دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: کارگاه سد خائیز در همه جبهه‌های کاری فعال است و خاکریزی بدنه سد (خاکریزی پوسته و هسته)، اجرای سرریز و تولید مصالح از مهم ترین اقدام‌های در دست اجرا در این پروژه است.

علی محمدی پیشرفت فیزیکی سد خائیز را ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: پیش از این نیز احداث راه دسترسی، برق رسانی به پروژه، خرید تجهیزات ابزار دقیق، فرازبند به ارتفاع ۱۶ متر و کالورت به طول ۲۰۴ متر به صورت ۱۰۰ درصد ساخته شده است.

وی بیان کرد: ارتفاع سد خاییز ۳۶ متر است که آبگیری این سد مستلزم رسیدن به تراز نرمال ۳۰ متر است.

محمدی گفت: سد خائیز با حجم مخزن ۱۵.۶ میلیون متر مکعب، از نوع خاکی با هسته رسی است که با بهره برداری از آن، بخشی از نخیلات شبکه آبیاری اهرم شهرستان تنگستان زیر پوشش قرار می‌گیرد.

سد خائیز ۱۶ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که وجود آن در نخلستان‌های، حفظ این سرمایه‌ها و مهار آب‌هایی که هر سال وارد دریا می‌شود، موثر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر