سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۳۰۴
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: رئیس اداره امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پنج هزار و ۳۰۰ تی.ایی.یو کانتینر در محوطه بندر بوشهر رسوب شده که از این شمار یکهزار و ۳۰۰ مورد متروکه است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالسعید عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیشتر این کانتینرها محتوی کالاهای نظیر لاستیک خودروهای سبک و سنگین، یکهزار دستگاه خودرو خارجی و ۲۳۵ نِگله ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات است که فضای انبارها و محوطه‌های اداره بندر بوشهر را اشغال کرده‌اند.

متروکه به کالایی گفته می‌شود که پس از چهار ماه تعیین‌ تکلیف نشده و از گمرک خارج نشود.

‌وی بیان کرد: اکنون به‌دلیل انبارش فراوان و بالا بودن رسوب کالا در بندر بوشهر نمی‌توان بخوبی از این زیرساخت‌ها استفاده کرد و نوبت انتظار شناورها بالا رفته و قابلیت پذیرش شناورهای زیاد در اسکله وجود ندارد.

 عباسی ادامه داد: همچنین هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن کالای غیرکانتیری در انبارها و محوطه‌های بندر بوشهر رسوب شده‌است که بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ تن آن معادل ۷۳ درصد متروکه است.

وی گفت: دلایل این رسوب و متروکه شدن کالاها در بندر بوشهر در ۲ بخش پیش و پس از اظهار است که شامل مشکلات ثبت سفارش برای پیش از اظهار و مشکلات اسنادی و بانکی و تأمین ارز این کالاها برای پس از اظهار است.

عباسی اظهار کرد: قوانین خروج کالاهای متروکه به‌گونه‌ای است که مسائل آن در حوزه اداره بندر نیست بلکه مربوط به گمرک و سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی است که باید با جدیت پای کار بیایند.

 وی افزود: رویکرد اداره بندر و دریانوردی این است که شناورها با تخلیه به‌هنگام در سریعترین زمان از بندر خارج شوند تا این عملیات به‌صورت پیوسته انجام شود.

عباسی یادآور شد: همچنین کالایی که در زمان پنج روز از بندر خارج شود، مشمول هیچ هزینه‌ای نمی‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر