سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۳۱۰
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۱۵۴ پروژه اقتصادی و تولیدی در دست اجرای این استان بالای ۶۰ درصد است و براساس برنامه زمان‎بندی به بهره‌‎برداری می‌رسند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان بوشهر به مناسبت سال جهش تولید و هفته دفاع مقدس افزود: در تفاهم‌نامه با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز ۳۲  پروژه جهش تولید و ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی برای این استان تعریف شده‌است که این پروژه‌ها به طور صرف در حوزه تولید نیست و به امورزیربنایی مانند تامین آب نیز مربوط می‏‌شود.

وی بیان کرد: همچنین کمک به افزایش تولید ۱۰۱ طرح اقتصادی این استان در دستور کار است و ۵۸ واحد صنعتی راکد استان نیز فعال شده‌است.

گراوند ادامه داد: ۹ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌‏های این استان اکنون احیا شده‌است و کار نوسازی و بهسازی ۲۹ واحد نیز پایان یافت.

وی اظهار کرد: اگر با کار و روحیه جهادی موانع فراروی تولیدکنندگان توسط دستگاه‏‌های اجرایی برداشته شود و تولید نیز به نقطه مطلوبی برسد دشمن از مواضع خود در قبال جمهوری اسلامی عقب نشینی خواهد کرد.

استاندار بوشهر گفت: دشمن وقتی دید فرهنگ مردم ایران برگرفته از محرم و عاشورا است بخوبی متوجه شد که نمی‌‏تواند کشور را از پای درآورد.

وی تاکید کرد: آنها اگر می‎دانستند و می‏‌توانستند به ایران حمله کنند شکی وجود نداشت حتی لحظه‌‏ای در انجام این کار تردید نمی‌‏کردند.

گراوند ادامه داد: آنان می‌‏دانند ملت ایران هشت سال در سخت‎ترین شرایط مقاومت کردند و با دست خالی در روزهای نخست جنگ ایستادند.

وی گفت: امروز ایران برخوردار از بنیه‌‏های محکم و قوی است و بدون شک در مقایسه با دوران هشت سال جنگ تحمیلی به مراتب قدرت و صلابت بیشتری پیدا کرده‌است.

گراوند اظهار کرد: دشمن امروز می‏‌داند که در صورت حرکت به سمت جنگ سخت، پیروزی برای آنها حاصل نخواهد برای همین حتی لحظه‎ای نیز به آن فکر نمی‌‏کنند.

وی ادامه داد: روزنه اقتصادی تنها هدف دشمن است تا بتوانند با ایجاد ناامیدی و کمبود زمینه ساز ایجاد نارضایتی در بین مردم شوند.

استاندار بوشهر افزود: در چنین شرایطی است که مسئولان باید راه را بر این روزنه‎‌ها ببندند که کار، تولید و اشتغال لازمه تحقق این مهم است.

وی ادامه داد: وقتی تولید و صادرات بخوبی صورت گیرد حتی تامین ارز نیز بخوبی از منبع جهش تولید تامین خواهد شد و کشور نیازمند اقتصاد وابسته به نفت نخواهد بود.

گراوند گفت: در حوزه کشاورزی و شیلاتی ظرفیت‏‌های بسیار خوبی در استان بوشهر وجود دارد که در اجرای شعار جهش تولید امسال در حوزه شیلات سطح زیر پوشش این استان به صورت ۱۰۰درصدی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اگر بتوانیم از این ظرفیت‏‌ها بخوبی استفاده کنیم تهدیدهای خرید نفت دشمنان نیز بی اثر خواهد شد.

استاندار بوشهر گفت: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی در مقابل دشمن پیروز شویم باید به فرهنگ دفاع مقدس برگردیم و خودباوری، توجه به ظرفیت‌های داخلی، انسجام ملی و مشارکت همگانی را که از رئوس مهم فرهنگ دفاع مقدس بود، سرلوحه کار قرار دهیم.

گراوند اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر شعار نه شرقی و نه غربی و برگرفته از مکتب اسلام و تشیع است و از همان ابتدا توطئه‌ها علیه این نظام شکل گرفت.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان با توطئه داخلی نتوانستند انقلاب اسلامی را از پا در بیاورند در گام بعدی جنگ تحمیلی و حمله نظامی را برنامه ریزی کردند و با پرچمداری صدام و حمایت ابرقدرت های شرق و غرب جنگ علیه انقلاب اسلامی ایران را آغاز کردند.

استاندار بوشهر بیان کرد: خودباوری، مشارکت همگانی و انسجام ملی و حضور جوانان و رهبری منحصر به فرد امام راحل موجب شد نه تنها در جنگ شکست نخوریم بلکه پیروز میدان جنگ هم باشیم.

گراوند با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور گفت: دشمنان پس از تحریم‌ها در دوران جنگ تحمیلی، در سال‌های اخیر به این فکر افتادند که جنگ جدیدی راه بیاندازند و در کنار جنگ اقتصادی، با تحریف و استفاده از امپراتوری‌های خبری تلاش می‌کنند مردم را نسبت به نظام و کشور ناامید کنند.

وی تاکید کرد: تحمل قدرت نوظهور ایران مبتنی بر دین و اعتقادات دینی برای دشمنان ایران کاری سخت و دشوار است.

استاندار بوشهر افزود: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر موضوع اقتصاد را به عنوان دغدغه و اولویت مهم کشور قرار دادند زیرا یکی از روزنه‌های آسیب رسان به کشور، مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه خودباوری نیاز امروز در جنگ اقتصادی است، گفت: در جنگ اقتصادی توجه به استعدادها و ظرفیت های داخلی ضرورتی  مهم است.

مشاوره حقوقی، مشاوره مالی و بانکی و مشاوره کسب و کار به فعالان اقتصادی و همچنین تجلیل از تولیدکنندگان برتر از جمله برنامه‎های این همایش بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر