شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۳۴۴
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: مدیر طرح‌های توسعه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طرح ساخت سد دالکی به صورت شبانه‌روزی در اجراست و در صورت تامین مالی طبق برنامه زمانبندی آبگیری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، جهانگیر کدخداپور بیان کرد: ساخت تونل‌های انحراف آب سد دالکی به عنوان مهم‌ترین فعالیت طرح و مسیر بحرانی آن، علاوه بر دشواری‌های اجرایی، به‌عنوان پیش نیاز برای انجام سایر فعالیت‌ها نیز محسوب می‌شود.
 
وی افزود: پس از انحراف آب در مرداد امسال، فعالیت‌های کارگاه سد دالکی با سرعت دو چندان در حال اجرایی شدن است و همه جبهه‌های کاری این طرح به صورت همزمان در حال فعالیت هستند.
 
مدیرطرح‌های توسعه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به برخی از اقدامات در حال انجام در این طرح عنوان کرد: ادامه خاکبرداری و سنگبرداری فرازبند در جناح‌ها و همچنین به صورت همزمان با آن، شروع خاکریزی بخشی فرازبند، از مهم‌ترین اقدامات در حال اجرا برای تکمیل شبکه انحراف آب این سد است.
 
وی اضافه کرد: حمل و دپوی مصالح مورد نیاز برای خاکریزی پوسته و هسته فرازبند، تکمیل لاینینگ تونل شماره ۲ با استفاده از ۲ قالب ۱۱ متری و ادامه خاکبرداری مسیر سرریز سد، از دیگر فعالیت‌های اجرایی این طرح است.
 
کدخداپور با مطلوب ارزیابی کردن سرعت طرح افزود: به منظور تسریع در روند اجرایی و بهره وری حداکثری از منابع در دسترس، ماشین آلات (شامل کامیون، بیل مکانیکی، غلتک، تانکر آبپاش و ...) و نیروی انسانی فعال در این طرح افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: همچنین مصالح مورد نیاز به ویژه میلگرد، سیمان، شن و ماسه نیز برای ادامه ساخت طرح، تهیه و تدارک دیده شده است.
 
نماینده مجری طرح سد دالکی بیان کرد: با وجود موانع مالی موجود، این طرح در سه نوبت فعال و به صورت شبانه روزی در حال طی کردن مراحل اجرایی خود است و در صورت تامین مالی و تخصیص اعتبار، طبق برنامه زمانبندی آبگیری می‌شود و بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی یادآور شد: سامانه انحراف آب سد دالکی شامل دو رشته تونل در مجموع به طول هزار و ۱۵۰۰ متر و یک فرازبند به ارتفاع ۶۰ متر است.
 
سد دالکی بر روی رودخانه دالکی در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر