جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۶۳۶۲
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: بحران کرونا در کشور جدی است و برخی کمبودها آن را جدی‌تر نیز می‌کند، پس همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از مشکلات عبور کنیم.

به گزارش فکرشهر، مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا، در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: «روز گذشته وزیر بهداشت از اوضاع سخت کنترل بیماری کرونا در این روزها و از سختی کنترل این بیماری در روزهای پاییز خبر داد؛ پاییزی سخت که همراهی کرونا و آنفلوآنزا را توأمان خواهیم داشت. طبیعتاً کنترل همزمانی چند بیماری تنفسی بسیار سخت خواهد بود و این موضوع یکی از دغدغه‌های وزیر بهداشت است.

پرداخت نشدن مطالبات کادر درمان هم یکی دیگر از دغدغه‌های این روزهای وزیر است؛ موضوعی که می‌تواند در روند کاری این نیروها اثر بگذارد. کادر درمانی را تصور کنید که چندین ماه است به‌ طور شبانه‌روزی کار می‌کنند و استراحتی ندارند. آنها از لحاظ روحی بسیار تحت‌فشارند، چون ما هیچ‌وقت تا این اندازه مریض بدحال نداشته‌ایم و این تعداد مرگ‌ومیر را با چشم‌هایمان ندیده‌ایم.

پس طبیعی است که این موضوع بر کیفیت کار و توان کادر درمان تأثیر بگذارد. حالا در چنین شرایطی نباید مطالبات آنها که جانشان واقعاً در خطر است به‌موقع و به‌اندازه پرداخت شود؟ در این میان، کمبود دارو و برخی تجهیزات پزشکی هم یکی دیگر از دغدغه این روزهای همه ماست. مصرف برخی داروها به‌خصوص داروهایی که برای اطفال استفاده می‌کنیم، معضلی شده که در جلسات متعدد درباره آن صحبت کرده‌ایم و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد. اینها همه دغدغه‌های وزیر بهداشت و مسئولان حوزه سلامت است.

واقعیت این است که وزیر بهداشت از پرداخت نشدن یک میلیارد یورویی که رهبری با برداشت آن از صندوق توسعه ملی موافقت کرده‌اند هم گله دارد. به‌ هر حال برای تکمیل تجهیزات، کمبودهای دارویی، مطالبات کادر درمان و دیگر مسائل، پرداخت این مبلغ ضروری است و امیدواریم به‌طور کامل پرداخت شود تا هر چه زودتر مشکلات ناشی از کرونا نیز رفع شود. حل این چالش می‌تواند بر روند کنترل کرونا در روزهای آینده نیز تأثیرگذار باشد.

در حال حاضر که هنوز هیچ واکسنی به دست ما نرسیده، کنترل کرونا فقط به رعایت مردم بستگی دارد و همه توصیه‌های مسئولان باید به‌دقت انجام شود. رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌ها تنها راهی است که به کمک آن می‌توانیم هم از ویروس کرونا در امان باشیم و هم در پاییز  با کاهش موارد ابتلا به آنفلوآنزا روبه‌رو باشیم. بحران کرونا در کشور جدی است و برخی کمبودها آن را جدی‌تر نیز می‌کند، پس همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از مشکلات عبور کنیم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر