جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۴۰۰
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، شاید آمریکایی‌ها تا چند ماه ندانند پیروز انتخابات ریاست جمهوری نوامبر چه کسی است و علت آن مناقشه بر سر آرای پستی است؛ او از متدی انتقاد دارد که شاید امسال مورد استفاده بیش از نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی باشد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان انتخاباتی گفته‌اند، پس از انتخابات سوم نوامبر احتمالا چندین روز زمان لازم است تا پیروز میدان مشخص شود چرا که مقام‌ها برای شمارش آرای پستی که بعد از روز انتخابات می‌رسند، به زمان احتیاج دارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در گردهمایی ویرجینیا گفت، ترجیح می‌دهد به سرعت متوجه شود که در انتخابات برده یا باخته است، به جای اینکه منتظر بماند تا آرای پستی برسند. او گفت: دوست دارم تلویزیون تماشا کنم و این را بشنوم که پیروز انتخابات... است، خب؟ شاید شما این را برای چندین ماه نشنوید چون این روند یک آشوب است.

ترامپ گفت: بسیار امری بعید است که شما در شب انتخابات متوجه پیروز انتخابات شوید. ممکن است من پیشتاز باشم و بعد آنها همینطور رای و رای و رای بگیرند. زیرا اکنون آنها این را می‌گویند که آراء ممکن است با تاخیر بیاید.

براساس احکام دادگاه‌ها در این ماه، مقام‌ها در ایالات‌های مهم میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و کارولینای شمالی اجازه دارند آرایی که بعد از سوم نوامبر می‌رسند و تا روز انتخابات ارسال شده بودند، شمارش کنند.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بیشتر دموکرات‌ها به نسبت جمهوری‌خواهان قصد دارند به صورت پستی رای بدهند تا آلوده به کووید-۱۹ نشوند و از شلوغی شعبه‌های اخذ رای دور بمانند. کمپین ترامپ با طرح شکایاتی در چندین ایالات برای محدود کردن رای‌دهی پستی تلاش می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای اخیر از تعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، در صورت شکست در انتخابات مقابل جو بایدن دموکرات امتناع کرده و گفته است، او پیش‌بینی می‌کند که دیوان عالی آمریکا در نهایت شخص پیروز را معرفی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر