پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۴۱۰
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر به دلیل شیوع ویروس بیماری کرونا تنها ۳۰ درصد هتل‌ها در این استان فعال است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سکینه سالاری روز شنبه به مناسبت ۶ مهر ماه آغاز هفته گردشگری افزود: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری استان بوشهر خسارت وارد شده‌است و انتظار می‌رود با گذشت زمان و پذیرش اینکه باید با ویروس کرونا زندگی کنیم، بتوانیم به روند عادی زندگی و رونق گردشگری بازگردیم.

افزایش ظرفیت هتل‌های بوشهر در هفت سال اخیر

وی اظهارداشت: با همت دولت تدبیر و امید در هفت سال اخیر شمار هتل‌های استان بوشهر از پنج به هشت و هتل آپارتمان به سه مورد و شمار اتاق‌ها نیز از ۶۸۲ به یکهزار و ۲۳۸ اتاق افزایش و تعداد تخت‌های اقامتی نیز از یکهزار و ۶۱۱ به ۲هزار و ۴۶۷ تخت افزایش یافته است.

وی گفت: احداث ۹ هتل، یک هتل آپارتمان و یک مهمان‌پذیر با سرمایه‌گذاری ۲۴۹ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در استان بوشهر از جمله برنامه‌های سال‌جاری این معاونت است که ۱۶۷ میلیارد تومان از این اعتبار از سوی بخش خصوصی و ۸۲ میلیون تومان در قالب تسهیلات تامین شده‌است.

سالاری اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یکهزار و ۲۷۳ تخت در قالب ۴۹۲ اتاق به شمار اتاق‌ها و تخت‌های موجود در این استان افزوده می‌شود.  

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر اشتغال این حوزه را ۴۶۰ نفر عنوان کرد و افزود: با افتتاح هتل‌های جدید ۳۱۳ فرصت اشتغال در این استان فراهم می‌شود.

سالاری گفت: ۶ مورد رستوان ساحلی و بین راهی، ۱۶ سفره خانه، ۲مجتمع گردشگری، ۲۱ دفتر خدمات مسافرتی،۲ خانه مسافر و ۱۵ راهنمای گردشگری از جمله دیگر تاسیسات و امکانات گردشگری استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۲ هتل و هتل آپارتمان، ۲ رستوران ساحلی و بین راهی، پنج سفره خانه سنتی، ۲ مجتمع گردشگری، افتتاح چهار دفتر خدمات مسافرتی از جمله پروژه‌های سال‌جاری است که امید می‌رود تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

توسعه بوم‌گردی

 سالاری اضافه کرد: توسعه بوم‌گردی یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال پایدار بویژه در مناطق روستایی است که در استان بوشهر تاکنون ۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی راه‌اندازی شده‌است.

وی بیان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد روستاهای استان بوشهر در کرانه و پسکرانه قرار گرفته است همین امر باعث رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی و فرصتی برای استقبال روستائیان از این موقعیت است.

سالاری یادآور شد: روستائیان در قالباقامتگاه‌های بوم‌گردی و غذای محلی و دست ساخته‌های خود پذیرای گردشگران زیادی هستند و از این راه امرار معاش می‌کنند.

سالاری گفت: ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان بوشهر هم‌اکنون ۱۹۲ اتاق، ۵۷۶ تخت یا کف خواب است که با ۳۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ۱۲۱ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌است.

وی یادآور شد: قرار است امسال ۱۵ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر راه‌اندازی شود که در صورت نبود تورم و مشکلات اقتصادی شاید این شمار به ۵۰ واحد نیز افزایش می‌یافت.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی در این استان راه‌اندازی شده و سه واحد دیگر در هفته گردشگری و مابقی تا دهه فجر و آخر سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آبپخش طولانی ترین جاده گردشگری نخلستانی جنوب کشور

در استان بوشهر ۶ میلیون اصله نخل در سطح ۳۴هزار و ۵۰۰ هکتار وجود دارد که از این تعداد چهار میلیون اصله در سطح ۲۵ هزار و ۶۰۰ هکتار در بخش‌های مختلف شهرستان دشتستان و بویژه منطقه آبپخش قرار دارند.

وی بیان کرد: بوشهر با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که دارد به عنوان نگین سبز جنوب کشور به شمار می‌رود که با معرفی طولانی ترین جاده نخلستانی جنوب کشور در شهر آبپخش دشتستان تلاش می‌شود این قابلیت مهم گردشگری استان معرفی شود.

سالاری یادآور شد: شهر آبپخش به عنوان منطقه صنایع دستی شناخته شدهاست به همین دلیل از قابلیت گردشگری آن غفلت شده بود که تلاش شده به واسطه نخلستان‌های سربه فلک کشیده آن بخش گردشگری این شهر نیز تقویت و یک بسته کاملی از گردشگری و صنایع دستی برای گردشگران معرفی شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود با  برگزاری جشنوراه‌های ملی و فراملی شهر آبپخش از نظر گردشگری معرفی شود.

سالاری اضافه کرد: کوه نمک، مرز طولانی با خلیج فارس، پس کرانه‌های بکر و زیبا از جمله دیگر قابلیت‌های گردشگری استان بوشهر است که تلاش می‌شود در هفته گردشگری بخوبی معرفی و زمینه‌ای برای جذب گردشگر در پساکرونا باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش شمار گردشگران و توریسم تلاش می‌شود در این مدت از فرصت فضای مجازی نسبت به معرفی قابلیت‌های بکر و جاذبه‌های گردشگری استان اقدام شود تا در زمان پسا کرونا از این قابلیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

سالاری یادآور شد: هفته گردشگری در شهر آبپخش به عنوان نگین سبز استان بوشهر با افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی، حضور در جاده گردشگری نخلستان و برگزاری جشنواره برداشت خرما آغاز می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر، پاکسازی سواحل و آثار تاریخی سیراف و دشتستان، روستا گردی از سوی سازمان‌های مردم نهاد، نشست هنرمندان با محوریت گردشگری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، رونمایی از کتاب “بیطال” نوشته مرضیه منصوری زاده که در زمینه چگونگی درمان بیماری توسط پزشکان تجربی با استفاده از داروهای محلی است از جمله دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان بوشهر است.

وی گفت: برگزاری مسابقه اسب سواری و دوچرخه سواری در مسیرهای گردشگری که می‌تواند به نشاط اجتماعی مردم و دوست‌داران گردشگری کمک کند.

سالاری یادآور شد: همه تلاش ما این است که در شرایط حساس بیماری کرونا در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی هفته گردشگری پرباری برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر