پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۴۳۱
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: یادواره سردار شهید محمد خالدی و ۴۵ شهید شهر دیر با حضور خانواده شهدا، مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان دیر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، امام جمعه بندر دیر پیش از ظهر شنبه در مراسم یادواره سردار شهید محمد خالدی و ۴۵ شهید شهر دیر، اظهار داشت: فلسفه بزرگداشت شهدا الهام گرفته از تجلیل خداوند از شهدا در آیات قرآن است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا مسئولیت سنگینی دارند و باید فرهنگ دفاع مقدس را بصورت شفاهی و مکتوب ثبت کرده و به نسل امروز و فردا منتقل کنند.

وی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی منافع آمریکا در ایران به خطر افتاد و کار ارزشمند شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس این بود که با رهبری امام راحل و توکل بر خدا انقلاب و اسلام را نجات دادند.

حسینی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ شهادت طلبی در جامعه، گفت: دشمن در دفاع مقدس از رزمندگان ما چنان سیلی خورد که دیگر جرأت راه اندازی جنگ نظامی ندارد لذا با جنگ اقتصادی و روانی به دنبال تضعیف ایمان نسل جوان ماست.

وی با بیان اینکه هدف دشمن سست کردن باور ما به اسلام است که این آرزو را به گور می‌برد، یادآور شد: پیام سردار شهید خالدی دفاع از اسلام و اطاعت از رهبری و عمل به وصیت نامه شهدا است و رمز پیروزی ما در عرصه‌های مختلف پیروی از ولایت فقیه است.

امام جمعه دیر بیان کرد: نسل جوان ارتباط خود با بسیج را تقویت کرده و روحیه بسیجی در جامعه گسترش یابد.

شهدا گره گشایی می‌کنند

فرمانده سپاه سیدالشهداء شهرستان دیر با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس نباید به یک هفته مختصر باشد بلکه در طول سال این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها بیان شود.

سرهنگ ایرج سلیمانی اضافه کرد: مهمترین پیام شهدا داشتن روحیه خودباوری، تبعیت از ولایت فقیه و حفظ حجاب خواهران و مادران است و اگر ما این دو موضوع پایبند باشیم هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند ایران ما و باورهای دینی ما را متزلل کند.

وی یادآور شد: اکثر رزمندگان از جوانان و با روحیه جهادی بودند که برای ایران و اسلام جنگیدند.

فرمانده سپاه سیدالشهداء شهرستان دیر با تأکید براینکه توصیه‌های شهدا را سرلوحه خود قرار دهیم، عنوان کرد: استقلال، آزادی، عزت، غیرتمندی، رکورداری در عرصه‌های مختلف علمی و دفاعی همه اینها از دستاوردهای چهل سال دفاع مقدس است.

سلیمانی با اشاره به اینکه شهدا گره گشایی می‌کنند، بیان کرد: با توسل به شهدا بر مشکلات پیروز می‌شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر