پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۴۵۹
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا و تلاش کادر بهداشت و درمان این شهرستان برای مقابله با این ویروس منحوس ۳۱۶ نفر از کارکنان این مجموعه درگیر این بیماری شدند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، فتح الله نووزی در آیین تجلیل از تلاشگران عرصه سلامت به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: بیش از هفت ماه است که همه تلاشگران عرصه سلامت در خط مقدم نبرد با کرونا سخت مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: رشادت ها و پای کار بودن کادر ارزشمند بهداشت و درمان اعم از مجموعه بیمارستانی، خانه‌های بهداشت، مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و غسالخانه‌ها در این ایام کرونایی در ایثار اجتماعی کمتر از رزمندگان در دفاع مقدس نیست.

نوروزی ادامه داد: در کنار همه تلاش‌های درمانی اگر امروز شهرستان از سواد سلامت خوبی برخوردار است و فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بین همشهریان وجود دارد و  پروتکل‌ها در سطح ادارات شهرستان ۸۵ درصد رعایت می‌شود، نشان از تلاش مجموعه فرهنگی و روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است.

فرماندار دشتستان ادامه داد: با اینکه دشتستان شهرستان بزرگ تک بیمارستانی است اما اقدامات خوبی در مورد تجهیزات لازم در این ایام صورت گرفته که نیاز است با همدلی، همکاری و هم‌افزایی بیش از پیش برای سپری کردن این ایام سخت اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از کل آمار مبتلایان استان بوشهر به کرونا تا به امروز که ۱۲هزار و ۲۴۱ نفر است ۲ هزار و ۶۰۲نفر که ۲۱درصد را شامل می‌شود به دشتستان اختصاص دارد.

نوروزی ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد از فوتی‌های استان بوشهر براثر ابتلا به کرونا  (۱۷۷نفر) مربوط به شهرستان دشتستان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴هزار و ۳۲۵مورد بازرسی‌های بهداشت و محیط در سطح شهرستان انجام شده‌است بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی باید در خدمت بهداشت و درمان باشد تا این مجموعه وظیفه خطیر خود را بخوبی انجام دهند.

در این آیین با اهدای لوح سپاس از مجموعه بهداشت و درمان شهرستان تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر