پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۵۸۵
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۹ هزار و ۳۴۶ سالمند بالای ۶۵ سال در استان بوشهر از خدمات مختلف این نهاد بهره مند هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر، ۹ هزار و ۳۴۶ سالمند بالای ۶۵ سال در استان بوشهر از ۲۶ خدمت این نهاد بهره مند هستند.

وی افزود: خدمات کمک معیشت ماهیانه (مستمری)،خدمات درمانی و رفع نیازهای توانبخشی، اعطای وام‌های کارگشایی، کمک هزینه ازدواج فرزندان، اعزام به اردوهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس، خدمات اشتغال و خودکفایی، خدمات نظام وظیفه فرزندان تحت تکفل و خدمات مسکن بخشی از خدمات ۲۶ گانه ای است که به شکل مستمری به این افراد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: با عنایت به ضرورت بزرگداشت هفته تکریم منزلت سالمندان و به منظور ترویج و احیا ارزش‌های اسلامی در این بخش، سالانه برنامه‌های وسیعی در این نهاد برگزار می‌شود.

لطفی ادامه داد: امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا، اکرام منزلت سالمندان تحت پوشش بدون حضور فیزیکی و با اجرای برنامه‌های قابل اجرا، انجام می‌شود که می‌توان به توزیع بسته سلامت شامل ماسک، الکل و مواد ضدعفونی و بهداشتی، بازدید از آسایشگاه سالمندان و مددجویان بستری و دلجویی از آنان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و ارائه هدایایی در قالب کارت هدیه و بهره گیری از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها در استان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: برخلاف سال‌های گذشته، به لحاظ شرایط خاص بیماری کرونا از اعزام این عزیزان به عتبات عالیات و مشهد مقدس معذوریم و با عادی شدن شرایط این برنامه‌ها از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی دو سال گذشته برای اکرام سالمندان گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای به دو هزار و ۲۱۵ نفر، تأمین تجهیزات پزشکی برای ۳۵۵ سالمند به میزان ۴۰ میلیون تومان، معاینات رایگان دوره‌ای پزشکی برای دو هزار و ۱۴۵ نفر و اعطای وام قرض الحسنه به چهار هزار و ۲۶۶ سالمند به ارزش ۱۵ میلیارد تومان بخشی از خدمات این نهاد طی دو سال گذشته به سالمندان تحت پوشش بوده است.

لطفی ادامه داد: پرداخت مستمری به میزان ۶۵ میلیارد تومان، اعطای انشعاب رایگان آب، برق و گاز به یک هزار و ۸۶۰ سالمند تحت پوشش، اهدا جهزیه به فرزندان ۶۷۰ سالمند تحت پوشش به میزان ۷ میلیارد تومان و پرداخت فرانشیز درمانی ۳ هزار سالمند به ارزش ۳ میلیارد تومان از دیگر خدماتی است که این نهاد طی دو سال گذشته به جامعه سالمند تحت پوشش خود ارائه کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر