جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۸۷۵
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

فکرشهر: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اختیار قشر ضعیف جامعه و نیازمندان قرار داده شود نه این که فقط توقع اجرای پروتکل‌ها بدون اجرای زمینه‌های لازم را داشته باشیم.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، ملک فاضلی با اشاره به تعیین مجازات‌هایی برای متخلفان از اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: ما باید بررسی کنیم که چه امکاناتی در اختیار مردم قرار داده‌ایم که از آنها توقع رعایت پروتکل‌ها را داریم؟. آیا خانواده ۵ نفری می‌توانند روزانه ماسک به قیمت ۲۰۰۰ تومان خریداری کند؟ این یعنی این خانواده باید ماهانه فقط ۳۰۰ هزار تومان را برای تامین ماسک کنار بگذارد. پس سوال این است که اگر آن خانواده نیازمند باشد  آیا درآمد خانوار کفاف خرید ماسک و همچنین مواد ضد عفونی کننده را می‌دهد؟ پس باید تصمیم گیری‌ها مبتنی بر شرایط جامعه باشد و وضعیت همه اقشار به خصوص نیازمندان در نظر گرفته شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: قبل از اجرای موارد تنبیهی برای متخلفان کرونایی باید بررسی شود که آیا کسی که پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کند، از لحاظ درآمدی مشکلی ندارد. پس قبل از اجرای هر قانونی باید شرایط جامعه را سنجید که این احتیاج به آگاهی از وضعیت جامعه دارد.

فاضلی آموزش مستمر و دسترسی مردم به آموزش را اولین قدم برای مقابله با کرونا خواند و گفت: وقتی صحبت از فاصله گذاری اجتماعی و یا استفاده از ماسک می‌شود باید بررسی کرد که آیا زمینه‌های آن به خصوص در حمل و نقل عمومی فراهم است؟ همه اقشار جامعه امکان استفاده از وسیله نقلیه شخصی را ندارند پس باید قبل از هر چیزی حمل و نقل عمومی را ایمن کرد تا بتوان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

نماینده مردم سراوان در مجلس ادامه داد: خانواده‌ها برای استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید سطحی از درآمد داشته باشند که بتوانند آن را تامین کرده و از لحاظ معاش و تامین خوارک با مشکل مواجه نشوند. اگر همه این موارد دیده شود آن گاه می‌توان انتظار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشت و بعد از آن به سمت تنبیه و یا اعمال مجازات پیش رفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر