پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ در نشست کمیسیون اداری و مالی شورای شهر برازجان مطرح شد:
فکرشهر: رییس کمیسیون اداری و مالی شورای شهر برازجان می گوید شهرداری این شهر نه تنها عملکرد خوبی در جذب سرمایه گذار نداشته بلکه گاهی اوقات عملکرد برخی مدیران باعث رنجش سرمایه گذاران و بخش خصوصی هم شده است...
کد خبر: ۷۶۹۳۸
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷

فکرشهر: رییس کمیسیون اداری و مالی شورای شهر برازجان می گوید شهرداری این شهر نه تنها عملکرد خوبی در جذب سرمایه گذار نداشته بلکه گاهی اوقات عملکرد برخی مدیران باعث رنجش سرمایه گذاران و بخش خصوصی هم شده است.

به گزارش «فکرشهر»، «وحید مصدق» این مساله را در جلسه کمیسیون اداری و مالی که با دستور کار بررسی علل ناتوانی شهرداری در جذب سرمایه و سرمایه گذار، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و تعریف بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران جهت جلوگیری از خروج سرمایه از شهر و با حضور اعضای کمیسیون اداری و مالی، مدیر سرمایه گذاری شهرداری و مدیر واحد درآمد شهرداری برگزار شد، مطرح کرد.

مصدق گفت: در حوزه جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی، شهرداری طی این سه سال، فاقد هرگونه عملکردی بوده است و گاهی مشاهده می شود که دانسته و یا ندانسته بعضی از رفتارهای مدیران در شهرداری باعث رنجش سرمایه گذاران شده که نتیجه اش هم خروج سرمایه از شهر بوده و است.

رییس کمیسیون اداری و مالی شورای شهر برازجان ادامه داد: باید کارآفرینان سرمایه گذاران را شناسایی کنیم و خودمان به سراݟ ایشان برویم و آن ها را با شهرداری آشتی بدهیم. افرادی را که داری ایده و نبوغ اقتصادی هستند، باید دعوت کنیم و از دانش این افراد در راستای توسعه شهر استفاده کنیم.

وحید مصدق افزود: همچنین عده ای از مدیران با تجربه در شهرداری هستند که توانایی های لازم را در این خصوص دارند که باید به این مدیران فرصت لازم به همراه امکانات، اعم از سخت افزاری و نرم افزاری داده شود تا در این خصوص فعالیت نمایند و حتی باید برای همین مدیران نیز امتیازات ویژه ای در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: من از شهرداری می خواهم که در روزهای آینده، پیشنهادات خود را جهت جذب سرمایه گذاران به همراه فرصت های سرمایه گذاری و مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذران به شورای شهر در قالب لایحه ارائه دهد.

به گزارش «فکرشهر»، در این نشست، اعضای کمیسیون اداری و مالی شورای شهر نیز از بعضی رفتارها در شهرداری با سرمایه گذاران گلایه کردند و اظهار داشتند «چندین سرمایه گذار بومی شهر در حال حاضر سرمایه خود را به شهرهای اطراف انتقال داده اند که بعضی از این شهرها اصلا قابل مقایسه با شهر برازجان، چه از لحاظ جمعیتی و یا موقعیت جغرافیایی و... نیستند».

فرهاد باباعلی ـ مدیر واحد درآمد شهرداری برازجان ـ نیز بیان داشت: در شهرداری، کارکنانی هستند که اصلا تمایل به تغییر و پیشرفت ندارند؛ به همین وضع و حقوق ماهیانه عادت کرده اند و تمایلی به ارائه راه حل و یا تلاش برای جذب سرمایه گذار و... ندارند، اما باید از جایی شروع کرد و نمی شود زمان را از دست داد.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری برازجان نیز در این نشست، با بیان این که «مدت چندانی نیست که این مسوولیت به من سپرده شده است»، اظهارداشت: در کنار این مسوولیت، مسوولیت امورات دیگری را نیز در شهرداری به عهده دارم و با یک نفر و بدون امکانات لازم، محال است که اتفاق خوبی در این حوزه رقم بخورد.

رضا بزرگمهر بیان داشت: با این شرایط، عملأ مدیر سرمایه گذاری در شهرداری تشریفاتی و فاقد عملکرد با شرایط موجود است.

وی این را هم گفت که «تشکیل این نوع جلسات قطعا موثر خواهد بود».

محمدرضا حاجی زاده ـ یکی از سرمایه گذاران ـ نیز گفت: بنده به شخصه افراد زیادی را می شناسم که تمایل به سرمایه گذاری در شهر و مشارکت با شهرداری دارند که با فراهم شدن شرایط مطلوب و حذف دوندگی های بی مورد و پاس کاری های از روی غرض، قطعأ سرمایه خود را در شهر خودمان هزینه خواهند کرد.

نظرات بینندگان
عسکر نظری
|
-
|
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۳
سلام. اگر مسیر سرمایه گذار و سرمایه گذاری در شهرداری مشخص شود اتفاقات خوبی برای شهر رقم می خورد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر