پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۲۷۴
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: ایجاد سیستم اطفای حریق ثابت و سیار در اسکله صیادی این بندر به منظور جلوگیری از مخاطرات احتمالی و حوادث آتش سوزی ضروری است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، احمد دشتی در جریان بازدید رئیس سازمان شیلات کشور از اسکله صیادی و حوزه آبزی پروری این بندر افزود: شهرستان دیلم به دلیل داشتن ۶۵ کیلومتر مرز آبی با خلیج  فارس ظرفیت و قابلیت زیادی در حوزه آبزی پروری دارد که باید شیلات کشور نگاه خاصی به این منطقه ساحلی و بندری داشته باشد.

وی اظهارداشت: تامین آب شرب یا اتصال شبکه آبرسانی سایت پرورش میگوی بویرات دیلم به شبکه آب شهرستان به‌عنوان یکی از مطالبه‌های بحق پرورش دهندگان ضروری است.

فرماندار دیلم گفت: برای لایروبی مجدد کانال اصلی آبرسانی سایت پروش میگوی دیلم با پرورش دهندگان که به عنوان یکی از سه سایت اصلی پرورش میگوی استان بوشهر سالانه بیش از سه هزار تن  تولید و برداشت میگو دارد، نیازمند مشارکت و همکاری شیلات کشور است.

دشتی  ادامه داد: همچنین باید از مزرعه تکثیر و تولید لارو، گسترش مزارع تولید و پرورش میگو، توسعه ظرفیت عمل آوری، فرآوری،انجماد و بسته بندی میگو و آبزیان شهرستان دیلم حمایت و پشتیبانی شود.

وی افزود: تسریع در راه‌اندازی و آغاز عملیات اجرایی سایت جدید پرورش میگوی دیلم توسط شیلات کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با مشخص کردن سرمایه گذار اصلی و واگذاری هرچه سریعتر امتیازات با فرآیند قانونی  به عنوان یکی از ظرفیت های مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی شهرستان تسریع شود.

نبی الله خون‌ میرزائی -رئیس سازمان شیلات کشور- در سفر خود به بندردیلم از اسکله صیادی، شرکت عمل‌آوری، انجماد و بسته بندی و تولید غذای میگوی آبزیان مرجان بیدو بازدید کرد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر