چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در حالی که تنها چند روز از خبر مرگ کودک 11 ساله دیری می گذرد، خبر رسیده که یک نوجوان 15 ساله نیز در کنگان خودکشی کرده است...
کد خبر: ۷۷۴۰۴
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: در حالی که تنها چند روز از خبر مرگ کودک 11 ساله دیری می گذرد، خبر رسیده که یک نوجوان 15 ساله نیز در کنگان خودکشی کرده است.

به گزارش «فکرشهر» و بر اساس خبرهای منتشر شده در این زمینه، این نوجوان از دو سال پیش و به دلیل زندانی بودن پدر، ترک تحصیل کرده بود.

بر اساس این گزارش، خانواده این نوجوان 15 ساله ساکن کنگان، به دلیل حبس پدر با محکومیت قتل عمد، از فقر اقتصادی و آسیب های  اجتماعی رنج می برده است و این نوجوان در یک کارگاه سنگ‌فروشی اشتغال داشته و در پی محکومیت و حبس پدر، از دو سال پیش ترک تحصیل کرده بود. 

هر چند بر اساس خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی استانداری بوشهر، آمارهای بهزیستی و نیز نیروی انتظامی استان گویای آن است برغم وقوع تاسف بار دو پدیده اخیر خودکشی نوجوانان در شهرستان های جنوبی، این پدیده در هفت ماهه سالجاری در مقایسه با سال گذشته افزایشی نشان نمی دهد؛ اما خبر مرگ و خودکشی این دو نوجوان و کودک در بخش های جنوبی استان بوشهر که پایتخت انرژی کشور نیز محسوب می شود، واکنش های زیادی را در پی داشته است.

آغاز تحقیقات قضایی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان نیز از آغاز تحقیقات قضایی در خصوص این خودکشی در یک خانه باغ خبر داد و گفت: متوفی ترک تحصیل کرده و پدر وی به جرم قتل در زندان به سر می برد.

اکبر احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان در این باره به ثلاث گفت: شب گذشته گزارشی مبنی بر خودکشی نوجوانی 15 ساله در یک خانه باغ در اطراف کنگان واصل شد. بررسی های اولیه حکایت از آن داشت که متوفی اهل شهرستان کوهدشت استان لرستان بوده و با مادر و خواهران خود در همان خانه باغ زندگی می کرده است.

وی اظهار کرد: ادامه تحقیقات حاکی از آن بود که متوفی ترک تحصیل کرده و پدر وی به جرم قتل در زندان به سر می برد.

احمدی عنوان کرد: در حال حاضر انگیزه خودکشی در دست بررسی قرار دارد.

وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد، الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال خود دارد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز ظهر جمعه ـ 25 مهرماه 1399 ـ  در نشست بررسی علت بروز آسیب‌های اجتماعی در بین قشر کودک و نوجوان، با تاکید بر تقویت مراقبت روانی و روحی کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: باید توجه خانواده‌ها به مراقبت روانی و روحی از کودکان و نوجوانان معطوف شود.

مجید خورشیدی با بیان اینکه در همه وقایع و حوادث مسئولان باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: خودکشی 2 کودک و نوجوان در شهرهای جنوبی استان بوشهر در کمتر ازیک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اظهار تاسف از خودکشی نوجوان 15 ساله ساکن کنگان افزود: وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد متاسفانه احتمال الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال خود دارد.

وی بر نقش رسانه های گروهی و متخصصان امور تربیتی و مشاوره در ارتقای مهارت های زندگی و تاب آوری در  مقابله با بحرانهای وارده بر خانواده ها تاکید کرد.

وی، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر از طریق دستگاههای حمایتی و انجمن های حمایت از خانواده های زندانیان، تصریح کرد: سازمان‌های مددکاری باید با همکاری خیرین، پروژه حمایت از خانواده زندانیان و بررسی آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در این خانواده‌ها نباشیم.

خورشیدی با تاکید بر ضرورت بررسی اداره کل آموزش و پرورش از علت ترک تحصیل این نوجوان و دیگر کودکان و نوجوانان ترک تحصیل کرده و ایجاد بانک اطلاعاتی از آنان، گفت: باید توجه ویژه‌ای به کودکان کار شود تا از بروز آسیب‌ها در این قشر جلوگیری شود.

خورشیدی همچنین به سازمان بهزیستی ماموریت داد تا بررسی و اقدامات حمایتی و مشاوره ای را در مورد خانواده هایی که اعضای آنها در گذشته سابقه اقدام به خودکشی داشته اند، به مورد اجرا گذارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر