جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر مرکز دایره المعارف بزرگ روستاهای ایران خبر داد:
کد خبر: ۷۷۵۰۷
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: مدیر مرکز دایره المعارف بزرگ روستاهای ایران با اشاره به رونمایی از نخستین دایره المعارف روستاهای بوشهر گفت: پژوهش و نگارش نخستین دایره المعارف روستاهای ایران از اردیبهشت ۱۳۹۲ آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، شهناز بیگی بروجنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: در گام نخست، تألیف جلد هفتم آن به نام دایره المعارف روستاهای استان بوشهر در ۸۷۲ صفحه قطع رحلی توسط حسن جلالی عزیزیان محقق و پژوهشگر به پایان رسید.

وی ادامه داد: این کتاب، حاوی اطلاعات دقیق و مستند در باره موقعیت سیاسی، وجه تسمیه، تاریخچه، جمعیت، ترکیب سنی، ترکیب جنسی، تأهل، وضعیت اقتصادی، اشتغال، گویش، مذهب، محلات، دهیاری، شورای اسلامی، آثار تاریخی ثبتی، زیارتگاه‌ها، مشاهیر و ناموران و اسناد تاریخی در باره ۶۳۰ روستای استان بوشهر است.

مدیر مسئول انتشارات آبتین نگار تاکید کرد که انجام این پروژه بزرگ ملی، بدون دریافت یک ریال کمک مالی دولتی یا اخذ یک برگ سند، مدرک وِ آمار و بدون همکاری سازمان‌ها، ادارات، نهادها و ارگان‌های مسئول در استان بوشهر و پایتخت صورت گرفته و پیش بینی می‌شود در مهرماه ۱۴۰۰، تألیف ۹ جلد از ۴۲ جلد پیش بینی شده مربوط به ۳۱ استان، یعنی اصفهان، کرمان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، قم، گیلان، چهار محال و بختیاری و هرمزگان نیز به پایان رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر