پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۵۱۹
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: جمعی از مدیران مسئول نشریه‌های محلی استان بوشهر در نامه‌ای به معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار بازنگری در بخشنامه جدید این معاونت، شدند.

به گزارش فکرشهر، در این نامه که روز دوشنبه نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده‌است: بتازگی دستورالعملی به اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ارسال شده‌است که براساس آن، تخصیص آگهی به نشریات، مشروط به نظم انتشار ۸۰ درصدی آنها شده‌است.

آنان صدور چنین دستورالعملی آن هم در شرایط کنونی که گرانی سرسام آور کاغذ، زینک و هزینه‌های چاپ ، نفس مطبوعات را به شماره انداخته و غلبه فضای مجازی امکان تک فروشی نشریات کاغذی را در سراسر کشور به صفر رسانده‌است، شلیک تیر آخر به پیکر نیمه جان مطبوعات محلی خوانده‌اند.

مسئولان نشریات محلی استان بوشهر در بخشی از نامه خود افزوده‌اند: امروز دیگر کمتر کسی باور دارد که نشریات حتی نشریات سراسری و بویژه روزنامه‌ها قادر به تأمین هزینه‌های خود از طریق تک فروشی باشند و ادامه حیات نشریات متکی به آگهی‌های دولتی است که اجرایی شدن دستورالعمل جدید و منوط کردن تخصیص آگهی به مطبوعات (حتی مطبوعات هشتاد درصدی) به درخواست دستگاه سفارش دهنده آگهی به معنی تعطیلی مطبوعاتی است که بسیاری از آنها بیش از ۲۰ سال سابقه انتشار دارند.

آنان یادآورشدهاند: انتظار می‌رفت کارشناسان معاونت مطبوعاتی به جای تنظیم چنین دستورالعمل‌های تهدید کننده حیات بسیاری از مطبوعات، علت‌های واقعی شیوع بی‌نظمی در انتشار نشریات را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

مدیران نشریان محلی استان بوشهر در ادامه این نامه آورده‌اند: از میان ۱۷ هفته‌نامه این استان در شرایط کنونی ۷۰ درصد با نظم انتشار زیر  ۸۰ درصد منتشر می‌شوند که تعطیلی این مطبوعات به معنای بیکاری تعدادی از خبرنگاران و کارکنانی است که سالها است از طریق همین مطبوعات معیشتشان را سامان می‌دهند. 

امضا کنندگان این نامه، خواستار اصلاح بند ۴ ماده ۳ و نیز تبصره ۱ بند ۷ همین ماده در این بخشنامه هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر