جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۵۷۹
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر به پایان رسیده و آماده نصب تجهیزات است که در آبان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به‌گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، استاندار بوشهر پس از نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: دیروز بازدیدی از بیمارستان هسته‌ای بوشهر داشتم، ساخت آن به پایان رسیده و کارفرما در حال شست‌وشو و تمیزکاری طبقه بالا بود.
 
عبدالکریم گراوند افزود: آن‌طور که به من گفته شد کار ساخت این بیمارستان تمام است و در آبان راه‌اندازی می‌شود.
 
او با اشاره به این‌که برای پایان دادن رنگ‌آمیزی گروه‌هایی افزوده شدند، گفت: برای کار‌های باقی‌مانده نیاز به اعتبار بود که ۱۰ میلیارد تومان تزریق شد و دیگر مشکل مالی ندارد.
 
استاندار بوشهر افزود: در آغاز قرار شد این طرح «اورژانس هسته‌ای» باشد که بعد تبدیل به «بیمارستان هسته‌ای» شد و نزدیک به ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشت.
 
گراوند شتاب کار ساخت را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: تجهیزات بیمارستانی و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز باید برای این بیمارستان نصب شود که تا دو هفته دیگر طبقه بالای آن تمام است و طبقه پایین هم تا پایان آبان تمام خواهد شد و آماده ارائه ارائه خدمت می‌شود.
 
او در پاسخ به این‌که برای آیین بهره‌برداری از آن چه کسانی می‌آیند هم گفت: در تلاشیم تا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انشاءالله رئیس سازمان انرژی اتمی با رهایی از کرونا برای بهره‌برداری به بوشهر بیایند.

با توجه به فعالیت نیروگاه اتمی و ظرفیت های بوشهر در زمینه هسته ای، احداث اورژانس هسته ای یکی ضرورت های این استان است که  از سال 1391 در دستور کار مسولان استانی قرار دارد .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر