چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۱۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند...
کد خبر: ۷۷۵۹۳
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۶

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۱۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۳ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: متأسفانه یک نفر از هم استانی‌هایمان روز دوشنبه ۲۸ مهرماه و هفت نفر نیز روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه فوت شده‌اند که تست کرونایشان امروز مثبت اعلام‌شده است.

دکتر کشمیری اضافه کرد: موارد فوت شده در رده سنی ۲۶ تا ۸۲ سال بوده‌اند و که خانم ۲۶ ساله و آقایی ۵۰ ساله بدون سابقه بیماری و بقیه موارد دارای بیماری زمینه‌ای فشارخون بالا، دیابت، چربی خون بالا و بیماری قلبی و عروقی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۷ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۱ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۴ هزار و ۶۳۵ نفر بوده است.

دکتر کشمیری عنوان داشت: با ثبت موارد فوتی جدید، متأسفانه مجموع جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر تا ۳۰ مهرماه به عدد ۶۷۵ مورد رسیده است.

بی‌توجهی به پروتکل‌ها موجب افزایش وضعیت بستری کرونایی می‌شود

وی، با اشاره به وضعیت استان بوشهر در عرصه کرونا خاطرنشان کرد: در پیک اول خیلی مبتلا نداشتیم، در پیک دوم روند بیماری افزایش یافت و در پیک سوم روند ثابتی یا کاهشی است اما در برخی مواقع به سبب بی‌توجهی به پروتکل افزایشی می‌شود و روند شکننده ثابت است.

دکتر کشمیری، بابیان اینکه استان بوشهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد گفت: از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۸۰ درصد قرمز و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که ۸ شهرستان قرمز و ۲ شهرستان زرد است و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد.

افزایش مسافران به مناطق مختلف استان بوشهر موجب حاد شدن وضعیت کرونا می‌شود

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بابیان اینکه این استان در ۳ ماه گذشته دارای وضعیت بستری کرونایی ثابت ثبت‌شده است افزود: در ۲ هفته گذشته محدودیت‌های جدیدی اعمال شد ولی به سبب افزایش مسافران از دیگر استان‌ها به مناطق مختلف استان بوشهر شرایط در حال حاد شدن است که باید محدودیت برای مسافران ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر تشکیل کارگروه تسهیل برای ارائه خدمات فروش الکترونیکی خاطرنشان کرد: باید مردم بیشتر خریدهای خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند تا رفت‌وآمد مردم به بازار کاهش یابد.

یکی از شفاف‌ترین سازمان‌های استان در زمینه ارائه آمار هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از شفاف‌ترین سازمان‌های استان به دلیل ارائه آمار دقیق هستیم.

دکتر سعید کشمیری در نشست با مدیر، کارشناسان واحد آمار دانشگاه و رابطین آمار معاونت‌ها، شبکه‌ها و بیمارستان‌های استان به‌صورت مجازی افزود: وجود آمار دقیق و شفاف در تمام مباحث بهداشت و درمان نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده‌ای داشته و امکان ندارد سیستمی به پیچیدگی بهداشت و درمان استان بی‌نیاز از مسائل آماری باشد.

وی ضمن تبریک ۱ آبان روز ملی آمار و برنامه‌ریزی به‌تمامی کارمندان شاغل در مجموعه آمار و برنامه‌ریزی دانشگاه تصریح کرد: تهیه و چاپ سالنامه آماری دانشگاه موفقیتی بسیار بزرگ و ارزنده بوده و اساس برنامه‌ریزی‌های کلان دانشگاه را تشکیل می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: ارزیابی گذشته و پیش بینی آینده به داشتن آمار دقیق بستگی داشته وبرنامه‌ریزی برای تخصیص بودجه دانشگاه، ساخت نرم‌افزارهای بهداشتی و درمانی، تعداد نیروی انسانی موردنیاز، تعداد اساتید و متخصص موردنیاز همه وابسته به این است که سامانه‌ها و اطلاعات به چه اندازه دقیق و به‌روز بوده و همه این‌ها نشان از اهمیت آمار دارد.

دکتر کشمیری با اشاره به اینکه نقش آمار در بالا بردن سطح رفاه جامعه نقشی بسیار مهم است اظهار داشت: کار کردن در واحد آمار و برنامه‌ریزی مستلزم داشتن اطلاعات به‌روز در زمینه برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جدید است.

وی تاکید کرد: کسب رتبه ۲۰ کشوری در بین ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور رتبه شایسته‌ای بوده، نشان از تلاش و پشتکار کارکنان مجموعه آمار دانشگاه داشته و مطمئن هستیم در سال‌های آینده این رتبه بهبودیافته و شاهد ارتقا نقش و جایگاه آمار و برنامه‌ریزی در حوزه سلامت خواهیم بود.

در پایان توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سالنامه آماری این دانشگاه رونمایی شد.

30 مهر 1399، آخرین آمار کرونا در ایران

۳۱۲ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/۴۸۶۱ تن در وضعیت شدید بیماری

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۵هزار و ۶۱۶ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲هزار و ۳۴۰ تن در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۸۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون چهار میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استانهای در شرایط قرمز گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری درباره استانهای در وضعیت هشدار نیز گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر