جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۶۱۵
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹

فکرشهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کنگان گفت: در زمان حاضر میزان بدهی ادارات بابت موقوفات در اختیار اعم از حق پذیره و اجاره هزار میلیارد ریال است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد بهمنی چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه وقف افزود: در همین ارتباط  ۱۳ پرونده حقوقی در این زمینه تشکیل شده  و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها نسبت به پرداخت اجاره بهای موقوفات در اختیار و تعیین تکلیف آن اقدام جدی کنند.

وی اظهارداشت: ۱۶ رقبه از موقوفات کنگان در محدوده منطقه ویژه انرژی پارس است که حق و حقوق آن پرداخت نمی شود و میزان معوقات آنها افزون بر چند ۱۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کنگان گفت: در بخش اسناد و املاک موقوفه در شهرستان‌های کنگان و عسلویه اقدام‌های خوبی انجام شده بگونه‌ای که در زمان حاضر ۹۹ درصد املاک موقوفه ثبت شده است.

بهمنی یادآورشد: ۳۸۰ موقوفه در شهرستان‌های کنگان و عسلویه وجود دارد که از این تعداد ۶۱ موقوفه درآمدزا هستند.

وی گفت: بزرگترین موقوفه این شهرستان موقوفه حاجیه آمنه مربوط به اهل سنت است که هزینه‌های آن طبق نیت واقف صرف امور مسجد جامع اهل سنت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کنگان افزود: موقوفه حاجیه خدیجه، موقوفه خمیسی و شیخ محمد از دیگر موقوفه‌های بزرگ این شهرستان است که هزینه‌های آن طبق نیت واقف صرف ترویج دین و کمک به مستمندان  و دانش آموزان بی بضاعت می‌شود.

بهمنی بیان کرد: از یکسال گذشته از محل موقوفه شیخ محمد ۴۰۰ بسته نوشت افزار به ارزش افزون بر ۶۰۰ میلیون ریال در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی گفت: از زمان آغاز ویروس کرونا تاکنون ۶۵۰ بسته معیشتی در قالب طرح احسان ماندگار و از محل موقوفه‌ها منطبق با نیت واقفان در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بین گروه‌های هدف توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کنگان افزود:  در طرح شمیم حسینی در ماه‌های محرم و صفر ۲۲۰ سبد کالا در اختیار مساجد ، حسینیه ها و هیات های مذهبی قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر