جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۷۲۲
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به ذخیره سازی 1.7 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی گفت: تاکنون از 5 هزار 600 هکتار اراضی پرورش میگوی استان محصول 50 درصد استخرهای پرورشی برداشت شده است.

به گزارش فکرشهر، علی بازدار در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه پرورش میگو در اراضی ساحلی و لم‌یزرع یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است اظهار داشت: این استان در تولید میگوی پرورشی از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است به گونه‌ای که 60 درصد این محصول در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی، تولید میگوی پرورشی در کشور را سالانه افزون بر 46هزار تن دانست و بیان کرد: بیشتر این محصول در استان‌های جنوبی تولید می‌شودکه  استان بوشهر رتبه نخست در تولید و صادرات میگوی پرورشی دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از پیشتازی این استان در تولید میگوی پرورشی در کشور خبر داد و بیان کرد: امسال 5 هزار و 600 هکتار از اراضی در شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته که ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی انجام شده است.

بازدار با بیان اینکه 1.7میلیارد قطعه بچه میگو در 2 هزار و 750 استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شده است افزود: از آغاز فصل برداشت این محصول از اواخر شهریورماه تاکنون 50 درصد َآن از استخرهای پرورشی در سایت‌های 11 گانه برداشت شده است.

وی، برداشت بیش از 12 هزار تن میگو از استخرهای پرورشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکنون میگوهای پرورشی از 2 هزار و 600 هکتار اراضی ساحلی برداشت شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به برداشت 21 هزار و 500 تن میگوی پرورشی در سال قبل تصریح کرد: پیش بینی تولید میگوی پرورشی در استان امسال بیش از سال قبل است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر