جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از شورای اداری دشتستان
فکرشهر: به صراحت بگویم کار غیر قانونی نکنید/ ما دلیلی برای دخالت در برنامه های اجرایی نداریم/ یک سوم ایتام استان مربوط به دشتستان هستند/ 21 درصد از مبتلایان به کرونا در استان مربوط به دشتستان است/ شاهکار ورزش و جوانان دشتستان به نقل از رییس اداره...
کد خبر: ۷۷۷۸۹
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

فکرشهر - مهناز ایلانی: فرماندار دشتستان گفت که پاسخگویی از مهم ترین وظایف مسوولین است و خطاب به مدیران حاضر در شورای اداری شهرستان افزود: باید فضا ایجاد کنید و پاسخگو باشید.

تذکرات فرماندار به دستگاه های اجرایی

به گزارش «فکرشهر»، فتح اله نوروزی در شورای اداری شهرستان دشتستان، به نشست مجازی مختص برای پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: بهترین روش برای ارتباط با مردم، گوش دادن به صحبت ها و مشکلات مردم است؛ آشنایی بیشتر با مردم می تواند به مدیران برنامه ریزی بهتری بدهد وهرچه نقد بیشتر باشد،احساس نشاط و پویایی ببشتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: بگذار بگویند بی عرضه ایم، ما از خودمان دفاع می کنیم.
فتح اله نوروزی همچنین به دستگاه های اداری تذکر داد و با اشاره به این که برخی ادارات برای رفع اختلافاتشان به استان مراجعه کرده اند،افزود: نشنوم بین دو دستگاه اجرایی ما اختلافی باشد و آن را در سطح استان مطرح کنند. 
وی ادامه داد: نباید میان دستگاه های ما اختلافی پیش بیاید و اگر مساله ای بود، محل رفع آن دفتر فرمانداری است.
نوروزی با اشاره به انتخابات پیش روی شوراها خطاب به شهرداران و بخش داران، اضافه کرد: ممکن است تخلفاتی صورت گیرد، به صراحت بگویم کار غیر قانونی نکنید.
فرماندار دشتستان به بحث کرونا در شهرستان نیز پرداخت و گفت: در ادارات استفاده از ماسک خوب و قابل قبول است اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید بیشتر کارشود و فاصله گذاری در بانک ها 60 درصد است که رقم پایینی است.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت ها افزود: برای افرادی که وقف کرده اند، باید اعتماد سازی بیشتری صورت بگیرد.
فرماندار دشتستان از مدیران و مسوولین خواست در ارتباط با طرح «هرکارمند حامی یک فرزند یتیم»، اطلاع رسانی و برنامه ریزی داشته باشند و افزود: کارمندان با هر رقمی که توانایی دارند در این طرح مشارکت داشته باشند و نتیجه بخش باشند.

دشتستان بیش از نیمی از فقرای استان را در خود جای داده است/ ما دلیلی برای دخالت در برنامه های اجرایی نداریم

نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز در این نشست گفت که «لازم است به مردم آدرس اشتباه داده نشود» و افزود: کلید موفقیت در این نیست که فلان شخص در انتخابات آمریکا رای بیاورد؛ آنها برای ایران ستیزی مسابقه گذاشته اند.
 ابراهیم رضایی ادامه داد: این اشتباه است که حل مسائل داخلی را به مسائل داخلی کشور دیگری ارتباط دهیم؛ کلید موفقیت در دستان ما مسوولین است؛ اگر درست، انقلابی و جهادی کار کنیم.
وی، نکاتی را به مدیران دشتستان توصیه کرد و گفت: در شرایط کنونی در میان مردم حضور داشته باشیم و جهادی عمل کنیم. اگر نمی توانیم کاری برای مردم انجام بدهیم و دستمان بسته است، حداقل کنار مردم باشیم.
رضایی افزود: بخشی از هزینه های ما اضافی است؛ مانند هزینه تبلیغات؛ باید از روش هایی همچون فضای مجازی استفاده شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان این که «همیشه معترض تقسیم اعتبارات در استان بوده ام»، افزود: دشتستان به لحاظ وسعت و جمعیت قابل مقایسه با دیگر شهرستان ها نیست و دشتستان بیش از نیمی از فقرای استان را در خود جای داده است.
ابراهیم رضایی با اشاره به واحد های تولیدی بسیاری که از رونق افتاده اند، گفت: از فرماندار درخواست دارم به این مساله رسیدگی شود چرا که بخش عمده مشکلات و درخواست جوانان ایجاد اشتغال است.
نماینده مجلس همچنین از مردم خواست تا پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و افزود: پیش بینی می شود که وضعیت بدتر شود. برای این مهار این مساله نیاز است که در کنار زحماتی که کادر درمان می کشند، پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شود.
وی اضافه کرد: ما دلیلی برای دخالت در برنامه های اجرایی نداریم؛ توقع ما از مدیران چیزی جز کار و خدمت برای مردم نبوده و نخواهد بود.

یک سوم ایتام مربوط به دشتستان هستند

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز در این نشست اظهارداشت: مردم دشتستان در همه برنامه های خیر مشارکت دارند.
احمد لطفی ادامه داد: در طرح کمک به دانش آموزان قریب هزار تبلت خریداری شد و بیشترین کمک ها از بخش زکات صورت می گیرد.
مدیر کل کمیته امداد، راه برون رفت از مشکلات و فضای کنونی را استفاده از راه حسنه عنوان کرد و گفت: براساس آمار، یک سوم ایتام مربوط به دشتستان هستند که 2400 نفر در این طرح گنجانده شده اند؛ متوسط دریافتی ایتام نیز400 هزار تومان در استان و380 هزارتومان در دشتستان است.
مسوول پویش «ایران؛ سرزمین مهربانی» نیز در این نشست اظهارداشت: قریب 22 سال از سابقه فعالیت طرح ایتام می گذرد.
ملاکی، چشم انداز طرح «هر کارمند حامی یک فرزند یتیم» را این گونه عنوان کرد: چشم انداز طرح این است که در بهار 1400 هیچ یتیمی در سراسر ایران مهربان بدون حامی و سرپرست وجود ندارد.
وی، سرانه افراد تحت حمایت  طرح ایتام را300 هزار تومان و برای طرح محسنین را، 78 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این سرانه نیاز به رشد دارد و نسبت به سال گذشته، 33 در صد رشد داشته ایم.

21 درصد از مبتلایان به کرونا در استان مربوط به دشتستان است

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز گفت: 21 درصد از مبتلایان به کرونا در استان مربوط به دشتستان است و 210 فوتی در دشتستان داشته ایم.
ماریا خویشدوست افزود: از هر هزار نفر،23 نفر نمونه گیری شده اند و این درحالی است که 10 درصد از کادر بهداشت و درمان به کرونا مبتلا شده اند و در برخی افراد شاهد ابتلای بار دوم و سوم هستیم.
وی ادامه داد: سیستم ایمنی بدن ها تضعیف شده است و بیشترین فوتی ها را در سالمندان شاهد هستیم و اکثر مبتلایان افراد با بیماری زمینه ای فشار خون و دیابت هستند.

شاهکار ورزش و جوانان دشتستان به نقل از رییس اداره

 رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان نیز در این نشست گفت: ما در سطح شهرستان، 82 چمن مصنوعی، 22 سالن ورزشی و 29 خانه روستایی ورزش داریم و شاهکار ما، ساخت خوابگاه ورزشکاران در مرکز شهرستان است.
علی کمارج با اشاره به احداث پیست موتورسواری در شهرستان افزود: این پدیده به امنیت و کاهش ترافیک شهری نیزکمک کرده است.
وی این را هم گفت که در حال حاضر دو تا سه نفر از شهرستان دشتستان را در اردوی تیم ملی داریم.
به گزارش «فکرشهر»، این نشست در سالن امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر