جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۸۳۸
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

فکرشهر:  فرماندار و رئیس ستاد مقابله با کرونا گناوه گفت: درج تاریخ و ساعت در اعلامیه‌های تشییع اموات به عنوان یکی از مصوبه‌های ستاد کرونا این شهرستان به منظور حفظ سلامت شهروندان لازم اجرا است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو در جلسه ستادمقابله با کرونا این شهرستان افزود: در صورتیکه در اعلامیه‌های تشییع و دفن اموات ساعت و روز مشاهده شود، دستگاه‌های اجرایی مرتبط هیجگونه همکاری و خدمات‌دهی به بازماندگان ارایه نخواهند کرد.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان با همکاری اماکن نیروی انتظامی در زمینه جمع‌آوری قلیان در کافه‌ها، دکه و قهوه‌خانه‌ها اقدام کنند.

فرماندارگناوه گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ناشی از ویروس کرونا در شهرستان و موج سوم این بیماری نیاز است همه آحاد جامعه به منظور قطع زنجیره آن همکاری کنند.

وی اظهارداشت: در اعمال محدودیت‌ها باید به کسب و کار و معیشت مردم توجه شود و باید در مراکزی که بیشترین آسیب‌ها را دارند، ورود کرده و متمرکز شویم.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه سلامتی و نجات جان مردم برای مسئولان در اولویت است گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا باید خود مردم شرایط حساس را درک کنند و خطر ابتلا به این ویروس را جدی بگیرند و سبک زندگی و نوع رفتارها در قبال این بیماری تغییر کند.

مهرجو ادامه داد: باتوجه به پیش بینی کارشناسان در نامشخص بودن پایان شیوع این ویروس، محدودیت‌ها به تنهایی نمی‌تواند در بلندمدت جوابگو باشد بلکه باید به سمت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه گام برداشت.

وی گفت: تولید محتوا و محصولات تبلیغاتی و کلیپ‌ها با همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی متولی در این زمینه بسیار موثر است که باید در دستور کار ستاد مقابله با کرونا شهرستان نیز قرار گیرد.

فرماندار گناوه اظهارکرد: : همه رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان گناوه برای تولید محتوا و محصولات فرهنگی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا و اطلاع رسانی مردم همکاری کنند.

وی افزود: باتوجه به قرار گرفتن در هفته وحدت و سالروز میلاد با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد (ص)  پروتکل‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌ها رعایت و از  برنامه تجمعی خودداری شود.

فرماندار گناوه گفت: از ظرفیت مساجد، داوطلبان جمعیت هلال احمر، نیروهای بسیج و سمن‌ها به منظور کنترل و تشدید نظارت‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا  بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: در این ارتباط سازماندهی و برنامه‌ریزی  آنان با عضویت دستگاه‌های متولی به ریاست معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گناوه گفت: این نشست باتوجه به روند افزایش بیماری کرونا و پیگیری مصوبه‌های ابلاغی ستاد مدیریت استان بوشهر در این شهرستان با دستور کار چندین موضوع تشکیل و تصمیم‌های لازم اتخاذ خواهد شد.

حسین امیری افزود: ارایه گزارش هفتگی مدیران از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در اداره متبوع خود، پاساژها و دفاتر پیشخوان، جلوگیری از برگزاری هرگونه جشن ،پذیرایی، برنامه‌های تجمعی، برپایی چادر و عرضه قلیان در دستور کار این جلسه است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط وضعیت قرمز کرونایی در کشور است و از بدو شیوع این ویروس طبق آمار رسمی  ۱۲۴۸  نفر به این بیماری مبتلا و  ۸۰ نفر فوت شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر