جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۸۵۸
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۰ میلیارد ریال از سهمیه تسهیلات تولید و اشتغال روستایی در این استان پرداخت شده‌است و ۵۵۰ میلیارد ریال نیز در این بخش باقیمانده که باید با تعریف طرح‎های جدید جذب شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه‎شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: در ارتباط با تسهیلات کرونایی و تبصره ۱۸ نیز انتظار می‌‏رود بانک‎ها سرعت بخشی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور در مقطع کنونی اشتغال جوانان است که به هر میزان در این حوزه کار شود به منزله عبادت محسوب می‏‌شود.

گراوند ادامه داد: مدیران نیز بدانند که در صورتی که پاک کار کنند دلیلی برای ترس آنها وجود نداشته و نهاد نظارتی نیز قادر به انتقاد از عملکردشان نخواهد بود.

وی اظهار کرد: بزرگ‎ترین دغدغه مسئولان باید سلامت اداری باشد زیرا در صورت وجود این مهم کار مردم نیز راه می‌افتد و گره از مشکلات تولید باز می‌شود.

گراوند ادامه داد: کشور و بویژه استان بوشهر آنقدر ظرفیت دارد که در صورت شکوفایی قادر به ایستادن روی پای خود باشد و نیازی به کمک بیگانگان نیست.

وی افزود: اینکه برای انجام کارها مدیران در صدد بهانه تراشی و پیدا کردن ماده و تبصره باشند ،هیچپگاه کار پیش نمی‎رود.

گراوند اظهار کرد: بارها مشاهده شده فردی برای راه‎‌اندازی واحد تولیدی وارد  گود شده اما دستگاه‎هایی مانند تامین اجتماعی، محیط زیست و امور مالیاتی فراروی آنها ایجاد مانع کردند.

وی گفت: وقتی مشاهده شده فردی برای یک تقاضا در دستگاه‎های اجرایی پس از گذشت چهارماه هنوز موفق به گرفتن مجوز نشده‌است،  نشان می‌دهد که هنوز شرایط برای تسهیل تولید در این استان بخوبی فراهم نیست.

گراوند ادامه داد: بخشی از مشکلات نیز باید با تفویض اختیار منطقه‎ای زمینه حل آنها در استان فراهم شود زیرا بسیاری از موانع ناشی از نبود اختیارات لازم در حوزه استانی است.

وی بیان کرد: با چنین موانع در ساختار اداری کشور است که رهبری نیز فرمودند مشکلات فراروی تولید از هفت خوان به ۷۰ خوان رسیده‌است.

گراوند یادآور شد: در استان بوشهر یک واحد تولیدی ۲ تا ۳ سال است که مشکلش حل نشده‌است و این نشان می‌‏دهد که همچنان نگاه تسهیل گرانه برای حوزه تولید وجود ندارد.

وی اظهار کرد: راه‎اندازی مرکز شبانه‎روزی فوریت‎های بررسی حل مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‎های سرمایه‎‌گذاری ظرفیتی برای تحقق تسهیل گریدر تولید است که باید نهایت بهره‎‏برداری از آن صورت گیرد.

استاندار بوشهر گفت: اینکه در مرکز یاد شده نیز کار به روال سابق و بدون نگاه تسهیل‎‌گری باشد بدون شک تنها اتاق محل کارها انجام شده و در ایجاد امیدآفرینی برای مردم دستاوردی نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر شکوهمند نظام جمهوری اسلامی هر روز ساختار جدیدی در حوزه اداری کشور رقم می‎خورد ولی بعد از مدتی دوباره ناکارآمد می‎شود که در ارتباط با مرکز فوریت حل مشکلات تولید باید با همیت مدیران نارسایی‎ها به حداقل برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر