پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۹۵۸
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸

فکرشهر: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود در ۹۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان گندم کشت شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رضا حسین پور افزود: گندم محصولی زمستانه است، اما در استان بوشهر مناسب‌ترین زمان کشت از اوایل آبان تا اوایل آذر است.

 وی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود در ۹۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان گندم کشت شود که از این میزان در ۸۲ هزار هکتار به صورت دیم و در بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار به صورت آبی کشت می‌شود.

 مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان افزود: پارسال ۱۴۳ هزار تن گندم از اراضی استان برداشت شد که البته یک دوره ۵۰ روزه خشکی و بی بارانی هم داشتیم که به مزارع دیم در شهرستان دیلم خسارت وارد کرد.

حسین پور گفت: پارسال برداشت گندم از اراضی، ۱۶ فروردین آغاز شد و تا ۱۵ خرداد ادامه داشت و اولین گندم برداشتی استان هم مربوط به بخش بردخون شهرستان دیر بود.

 وی افزود: امسال اعلام هواشناسی مبنی برکاهش بارندگی‌ها در پاییز، بسیاری از کشاورزان را درکشت گندم دیم مردد کرده است.

 حسین پور گفت: برای سال جاری ۱۱ هزار تن بذر تهیه شده که بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ تن آن بوجاری و ضدعفونی شده و دارای سه رقم بذر آبی و ۶ رقم بذر دیم است که از طریق تعاونی‌های تولید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان گفت: پارسال نرخ تضمینی گندم ۲ هزارو ۵۰۰ تومان با رطوبت ۱۲ درصد اعلام شد و امسال نرخ خرید تضمینی ۴ هزار تومان اعلام شده است.

 وی با اشاره به اینکه گندم تولیدی در دو سال اخیر توانسته تمام نیاز استان را تامین کند اظهار کرد: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر، گناوه، بوشهر، دیلم و تنگستان به ترتیب بیشترین میزان تولید گندم را در استان دارند.

 حسین پور گفت: پارسال از بیش از ۱۰ میلیون تن گندم تولیدی کشور، سهم استان بوشهر ۱۴۳ هزار تن بود که هر چند نسبت‌به تولید این محصول در استان همجوار هرمزگان خوب بود، اما نسبت به تولید کشور کم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر