شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۹۶۸
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۹

فکرشهر: شیعه و سنی در استان بوشهر وحدت عمیقی با هم دارند و این اتحاد و همدلی در راستای حمایت از منافع اسلام روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش فکرشهر از مهر، استان بوشهر از جمله استان‌هایی است که وحدت شیعه و سنی در آن موج می‌زند و در شهرها و روستاهای مختلف استان شاهد زندگی شیعه و سنی در کنار هم هستیم.

اتحاد شیعه و سنی در استان بوشهر از دیرباز وجود داشته و هر روز این همدلی و وحدت در حال تقویت است و این اتحاد زمینه‌ساز تقویت امنیت پایدار در استان بوده است.

دشمنان اسلام به روش‌های مختلف سعی در تفرقه بین شیعه و سنی دارند ولی مردم مسلمان ایران هوشیار و بصیر هستند و اسیر این توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن نمی‌شوند.

اهانت به پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) از اقدامات دشمنان در مسیر اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی بوده است که توسط شیعه و سنی محکوم و نکوهش شده است.

به مناسبت هفته وحدت نشست هم اندیشی علمای اسلام در تعمیق وحدت اسلامی و استکبار ستیزی ظهر پنجشنبه با حضور ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و تعدادی از علمای دینی استان بوشهر برگزار شد.

دشمن دنبال تفرقه‌افکنی است

امام جمعه اهل سنت بوشهر با بیان اینکه یکی از مهمترین سفارش‌های پیامبر اسلام و قرآن دعوت مردم به سوی اتحاد، وحدت و انسجام است گفت: دشمن با تفرقه افکنی و دودستگی در تلاش است تا جهان اسلام را در تقابل با یکدیگر قرار دهد و بتواند عزت مسلمانان را از بین ببرد.

شیخ اسماعیل بازدار اضافه کرد: اگر بین قدس و مسجدالحرام بخواهیم جدایی بیاندازیم هیچ چیزی از وحدت باقی نمی‌ماند و این درست نقشه‌ای است که دشمن به دنبال تحقق آن است.

وی با انتقاد از عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی گفت: با صراحت بیان می‌کنیم که نمی‌توانیم هیچ گاه با استکبار جهانی کنار بیاییم.

آرایش جنگی دشمن در مقابل اسلام

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی که کشورهای اسلامی با مشکلاتی درگیر هستند، دشمن آرایش جنگی را در تقابل با جهان اسلام اتخاذ کرده است.

حجت الاسلام یمینی افزود: مسلمانان باید به این نکته توجه کنند که دشمنان با اصل اسلام مشکل دارند و کاری به شیعه و سنی ندارند و اتحاد و همدلی بین مسلمانان می‌تواند توطئه آنها را خنثی کند.

دفاع مقدس رسانه‌ای مقابل اسلام‌ستیزان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز به اهمیت وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت اسلامی کلید رهایی بخش مسلمانان از توطئه‌های تفرقه انگیز دشمنان است.

سید حسین ناظر با اشاره به اینکه صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی با اسلام هراسی، تحریف، اسلام ستیزی و اهانت به مقدسات عجز و ناتوانی خود از روند رو به رشد و توسعه روز افزون اسلام در جهان را به نمایش گذاشته است گفت: صدا و سیمای مرکز بوشهر با برگزاری این نشست به دنبال آن است تا نقش علمای اسلام در وحدت اسلامی و استکبار ستیزی را ترویج دهد.

وی افزود: صدا و سیما تلاش می‌کند در مقابل جنگ رسانه‌ای استکبار و امپریالیسم خبری، یک دفاع مقدس رسانه‌ای جانانه و پیروزمندانه داشته باشد.

لزوم روشنگری و بصیرت‌افزایی

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بر لزوم تقویت وحدت اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: بهترین راهکار مقابله با دسیسه‌های دشمنان، تقویت وحدت اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن تمام وقت به دنبال ضربه زدن به اسلام است گفت: همه در کنار هم دیگر باید با روشنگری و بصیرت افزایی برای مقابله با این تهاجم دشمن تلاش کنیم.

حجت الاسلام جمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه تدبر در قرآن راه درست استکبارستیزی و مبارزه با ظلم را به ما می‌آموزد گفت: دشمن برای ضربه زدن به اسلام همواره به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان است که با هوشیاری و وحدت بین مذاهب می‌توانیم این حیله را خنثی کنیم.

لزوم الگوگیری از پیامبر

رئیس شورای پاسخگویی به مسائل اهل سنت در استان بوشهر هم با بیان اینکه علمای اسلام باید در تعمیق وحدت در امت اسلامی نقش تأثیرگذار خود را ایفا کنند گفت: در این شرایط حساس زمان با پیروی از فتاوا و بیانات راهگشای مقام معظم رهبری می‌توان وحدت بین امت اسلامی را تداوم بخشید.

شیخ خلیل افرا افزود: وحدت، اخوت، برابری و انسجام از ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام بود که باید از آنها الگو برداری کرد.

اتحاد شیعه و سنی ایران الگویی برای جهان

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی هم با بیان اینکه وحدت و اتحاد شیعه و اهل تسنن در ایران می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد گفت: اهانت به پیامبر گرامی اسلام به بهانه آزادی بیان را به شدت محکوم و اعلام می‌کنیم شاید در مسائل فقهی اختلافی وجود داشته باشد اما نسبت به پیامبر اسلام و نسبت به مسئله فلسطین و اهانت به اهل بیت در کنار هم هستیم و این خط قرمز ماست.

شیخ حمزه کردی افزود: در شرایط کنونی جهان اسلام نیاز وحدت بیشتر بین جوامع اسلامی وجود دارد.

منظور از وحدت حذف مذاهب نیست

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان بوشهر گفت: مفهوم و معنای وحدت در عمل باید برای مردم بیش از پیش روشن شود تا از سو استفاده دشمن از تفرقه بین مسلمانان جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضا خدری افزود: منظور از وحدت حذف مذاهب نیست بلکه در عین اختلاف نظر باید با حفظ وحدت در مقابل دشمنان دین اسلام ایستادگی کرد.

تفرقه سهم مهلک دنیای اسلام است

عضو شورای علمای اهل سنت استان بوشهر هم وحدت جهان اسلام و دولت‌های اسلامی را در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام را ستودنی دانست و گفت: اگر این وحدت تداوم داشته باشد و رو به فزونی گیرد برای مسلمانان در دنیا روحیه‌بخش خواهد بود.

شیخ مصطفی شادمان تفرقه را سم مهلک دنیای اسلام دانست که باید با وحدت و یکپارچگی آن را خنثی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر