شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۹۷۴
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴

فکرشهر: یکی از رهبران جهان که پشت سر او حرف و حدیث و شایعات زیادی وجود دارد کیم جونگ اون حکمران کره شمالی است. چیزهایی مثل این که او یک جزیره‌ خصوصی، ١٧ کاخ بزرگ، صدها ماشین لوکس، یک جت شخصی و یک قایق بادبانی دارد. این‌ شایعات در برابر این که تقریباً نیمی از جمعیت کره شمالی زیر خط فقر زندگی می‌کنند تصویری نامطلوب از «اون» می‌سازند. تصویری که شاید بخش عمده آن کار رسانه‌های غربی و نه ملهم از واقعیت باشد.

به گزارش فکرشهر، روزنامه شهروند در ادامه نوشت: «کیم جونگ اون تا به حال تصاویر کودکی‌اش را جایی منتشر نکرده است اما در سال ٢٠١٤، چندین عکس منتسب به جوانی‌های او در لباس‌ نظامی منتشر شد.

در کره جنوبی، کیم جونگ اون متولد ٨ ژانویه ١٩٨٣ معرفی می‌شود. خود او می‌گوید متولد ٨ ژانویه ١٩٨٢ است. بسیاری معتقدند که «اون» تاریخ تولدش را تغییر داده تا مسن و بزرگ‌تر به نظر برسد!

اگر عکس‌های «اون» را از گذشته تا امروز مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که ابروهای او کوتاه‌تر شده است. بسیاری گمان می‌کنند او با این کار می‌خواهد خودش را بیش از همیشه شبیه پدرش «کیم جونگ ایل» کند!

پدر کیم، او را به همراه خواهر و برادرش برای تحصیل به سوییس فرستاد. کیم جونگ اون در سال‎‌های ١٩٩٣ تا ١٩٩٨، با استفاده از نام مستعار در سوییس تحصیل کرد. هم‌کلاسی‌های «اون» می‌گویند که او بسیار خجالتی بود و بیش از سیاست به ورزش علاقه داشته است.

«اون» اشتیاق زیادی برای آزمایش موشک‌های دوربرد دارد. از همین رو در سپتامبر ٢٠١٧، دونالد ترامپ، به عنوان رئیس‌جمهوری بالقوه‌ترین دشمن کره شمالی، از او با عنوان «مرد موشکی» یاد کرد.

کیم جونگ اون یکی از سنگین ‌وزن‌ترین رئیس‌جمهورهای دنیاست. قد «اون» ١٦٢,٥ سانتی‌متر است، بنابراین وزن متناسب او باید بین ٥٥ تا ٦٨ کیلوگرم باشد اما او در واقع ١٣٠ کیلوگرم وزن دارد!

بر خلاف بسیاری از روسای جمهوری دنیا «کیم جونگ اون» ترجیح می‌دهد در بیشتر عکس‌ها و تصاویری که از او دیده می‌شود، بخندد. او می‌خواهد به مردم نشان بدهد که شخصیت شادی دارد.

در دوران ریاست کیم جونگ اون، کره شمالی بیش از ٨٥ موشک را آزمایش کرده است که این عدد به مراتب از آمار پدر و پدربزرگ او بیشتر است.

در فهرستی که مجله فوربز سالانه تهیه می‌کند، کیم جونگ اون در رده‌ ٣٦ افراد قدرتمند در جهان قرار دارد.

برگردان از فکت سایت

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر