چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۰۶۷
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: سربازان فرزند مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر مهارت‌افزایی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی عصر شنبه در نشست با فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان و رسیدن به خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم.

وی با اشاره به حمایت از فرزندان مددجویان کمیته امداد که در حال خدمت سربازی هستند، بیان کرد: به منظور مهارت‌آموزی سربازان تحت حمایت تفاهم‌نامه همکاری فی مابین کمیته امداد و نیروی انتظامی منعقد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، فرزندان ذکور خانوارهای مددجو که مشمول خدمت سربازی هستند از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی خواستار ثبت‌نام سربازان مددجو در سامانه سرباز ماهر به منظور دریافت این مهارت‌های فنی شد و اضافه کرد: سربازانی که پیش از اعزام به سربازی مهارت‌های فنی کسب کنند بر اساس توانایی و مهارت در دوران سربازی مشغول خدمت خواهند شد.

لطفی افزود: کمیته امداد فراخور نوع مهارت آموزی پیش از خدمت، حین خدمت و یا بعد از خدمت سربازی پیگیری افزایش حقوق سربازان متأهل، پرداخت تسهیلات کارانگیزی، پرداخت تسهیلات اشتغال، بیمه مکمل مددجویی، پرداخت کمک هزینه ازدواج، برای آنها در نظر گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر ضمن تقدیر از همکاری امداد در ارائه خدمات به سربازان وظیفه از نقش و تأثیرگذاری فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد.

سردار خلیل واعظی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد فعالیت‌های اقتصادی در قالب اشتغال در این خصوص بسیار قابل توجه است.

در پایان تفاهم نامه‌ای جهت ایجاد تعامل بیشتر بین کمیته امداد و نیروی انتظامی به امضای طرفین رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر