پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۳۵۲
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: پس از انتشار شایعاتی از ابتلای پوتین به پارکینسون و قصد وی برای کناره گیری از ریاست جمهوری روسیه تا سال آتی میلادی سخنگوی کرملین ادعای نشریه انگلیسی درباره مشکلات سلامتی رئیس جمهور روسیه و برنامه وی برای استعفا را رد کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک پست، والری سولوی، محقق علوم سیاسی مسکو گفت، آلینا کابایووا، دوست دختر ۳۷ ساله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دو دوختر پوتین او را به ترک سمتش ترغیب می‌کنند.

وی افزود: اینجا بحث خانواده ای است که بر پوتین نفوذ زیادی دارد. او قصد دارد تا در ژانویه سال آتی میلادی کناره گیری خود را اعلام کند.

این محقق علوم ساسی همچنین گفت، شاید پوتین از پارکینسون رنج می‌برد چون اخیرا نشانه هایی از این بیماری در وی مشاهده شده است.

بر اساس فیلم‌های بررسی شده توسط یک ناظر، به نظر می‌رسد پوتین هنگام ایستادن مرتبا پا به پا می شود و یا هنگام نگه داشتن یه فنجان انگشت هایش منقبض می شوند.

گمانه زنی درباره کناره گیری پوتین در حالی مطرح شده که قانونگذاران روس در حال بررسی قانونی هستند که از سوی وی مطرح شده که شامل مصونیت دائمی از پیگرد کیفری برای روسای جمهوری سابق می‌شود.

اما سخنگوی کرملین ادعای نشریه انگلیسی درباره مشکلات سلامتی رئیس جمهور روسیه و برنامه وی برای استعفا را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین مطلب منتشر شده در روزنامه انگلیسی سان را با این ادعا که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل مشکلات سلامتی قصد دارد استعفا دهد را تکذیب کرد. پسکوف اطمینان داد که پوتین اصلا چنین برنامه ای ندارد و همچنین مشکلات سلامتی نیز ندارد.

پسکوف در گفتگو با خبرنگاران هنگامی که از وی خواسته شد درباره ادعای رسانه های غربی مبنی بر اینکه رئیس جمهور روسیه به دلیل بیماری یا درخواست خانواده استعفا می دهد، اظهار نظر کند، افزود: "می دانید، درباره این ادعا چیز زیادی برای اظهار نظر وجود ندارد و کاملا بی معنی و مزخرف است. رئیس جمهور حال خوبی دارد ... وضعیت سلامتی او عالی است."

پسکوف به سوال خبرنگار درباره اینکه آیا رئیس جمهور روسیه قصد استعفا دارد گفت: "خیر"

سخنگوی کرملین افزود: برنامه کاری رئیس جمهور "تحت تأثیر خطرات اپیدمیولوژیک قرار دارد و اقدامات لازم برای اطمینان از ایمنی و سلامتی رئیس جمهور در حال انجام است."

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر