جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس شورای اسلامی شهر برازجان:
فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه 19 آبان ماه گفت: امروز قرار بود با دعوت از مدیر عامل کارخانه سیمان پیرامون آلایندگی و مسئولیت های اجتماعی این کارخانه از جمله در حوزه محیط زیست، ورزش و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شهر برازجان مذاکره کنیم که متاسفانه...
کد خبر: ۷۸۵۲۳
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه 19 آبان ماه گفت: امروز قرار بود با دعوت از مدیر عامل کارخانه سیمان پیرامون آلایندگی و مسئولیت های اجتماعی این کارخانه از جمله در حوزه محیط زیست، ورزش و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شهر برازجان مذاکره کنیم که متاسفانه مدیرعامل کارخانه از حضور در جلسه و پاسخگویی به نمایندگان مردم شهر امتناع کرد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شورای اسلامی شهر برازجان، ساحل تنگستانی با ابراز تاسف از بی توجهی مدیرعامل کارخانه سیمان دشتستان نسبت به دعوت شورای شهر بیان کرد: کارخانه سیمان بابت حق آلایندگی و خسارتی که به محیط زیست وارد کرده است بدهی سنگینی به شهرداری برازجان دارد.

وی افزود: علی رغم تمامی این موارد مدیرعامل این کارخانه جهت پاسخگویی، هیچ مذاکره ای با مسوولین شهر و شهرستان انجام نمی دهد و پاسخگوی این مشکلات نیست.

رییس شورای اسلامی شهر برازجان با اعلام اینکه کارخانه سیمان دشتستان به  قرار معلوم از قدرت برتری برخوردار است افزود: اگر چنین قدرتی نداشت پاسخگویی مشکلات حوزه پیرامونی خود بود و این مشکلات سروسامان می یافت.

تنگستانی با بیان اینکه کارخانه  سیمان دشتستان یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین کارخانه های سیمان ایران است، عنوان کرد: این کارخانه تمام تولیدات خود را به خارج از کشور صادر می کند در صورتی که در دشتستان با مشکل گرانی و کمبود سیمان مواجه هستیم.

 سرپرست اداره محیط زیست دشتستان با بیان اینکه در صورت اعلام آلایندگی به کارخانه سیمان اخطار می دهیم، اظهار کرد: بارها و بارها در صورت اطلاع از آلایندگی کارخانه سیمان به آن ها اخطار داده ایم اما هر بار دلیل آلایندگی را قطع گاز، برق، و مواردی از این قبیل اعلام و مشکل را به این صورت توجیه می کنند.

طاهره موسوی با بیان اینکه وظیفه اداره محیط زیست در صورت آلایندگی این کارخانه اخطار به آن ها است عنوان کرد: ما وظیفه داریم در برابر هر مورد آلایندگی به این کارخانه اخطار دهیم و با توجه به اینکه اخطارها به چندین مورد برسد دادگستری موظف است در خصوص قطع فعالیت این کارخانه اقدام کند.

وی افزود: اداره محیط زیست نمی تواند برای آلودگی 2 ساعته اخطار دهد اما اگر آلودگی طولانی شود ما حتی با یک تماس می توانیم فعالیت این کارخانه را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: آلودگی های کارخانه سیمان از چشم اداره محیط زیست پنهان نمی ماند.

وحید مصدق عضو شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: در مورد کارخانه سیمان باید تمام مسوولین پای کار بیایند و از این شرکت عوارض آلایندگی و مسوولیت های اجتماعی مانند سایر شرکت ها و صنایع در کشور مطالبه کنند اما متاسفانه تاکنون مسوولین شهر ما نسبت به این موضوعات و کارخانه کاملأ بی تفاوت بوده اند و این بی تفاوتی باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به محیط طبیعی و انسانی منطقه و همچنین نارضایتی شدید مردم شده است.

مصدق افزود: امروز یکی از مطالبات جدی مردم پاسخگویی مدیران کارخانه سیمان به مردم و انجام تعهدات قانونی و اجتماعی شان است و شورای شهر باید از تمام ظرفیت های قانونی خود برای گرفتن حقوق مردم از این شرکت استفاده کند.

 نایب رییس شورا نوید متین در خصوص سگ های بلاصاحب و برنامه های اداره محیط زیست سوالاتی مطرح کرد و سرپرست محیط زیست این چنین پاسخ داد: اگر شهروندان زباله های خود را مدیریت کنند و در زمان تعیین شده زباله ها را در پلاستیک های درب بسته بیرون از منزل خود قرار دهند قطعا کمک بسیار بزرگی به کاهش سگ های بلاصاحب در سطح شهر می کنند.

موسوی با بیان اینکه وجود سگ های بلاصاحب در شهر باید ریشه ای تر حل شود ادامه داد: اگر حاشیه دره ها مدیریت شود و به جای ریختن زباله مسیری برای ورزش یا دوچرخه سواری کودکان و ورزش آن ها و فعالیت هایی از این قبیل ترتیب داده شود کمک فراوانی به عدم وجود سگ های ولگرد در شهر کرده ایم.

وی در خصوص بوی تعفن ورودی شهر برازجان نیز گفت: بالاتر از سایت پسماند به سمت سنگ شکن، تانکرها فاضلاب های زیادی می ریزند که به شدت بوی تعفن می دهد و در شان شهر برازجان نیست که در هنگام ورود به این شهر چنین بوی تعفنی وجود داشته باشد، این خود یک نقطه ضعف بزرگ برای شهر برازجان است.

  سرپرست اداره محیط زیست دشتستان افزود: باید مکانی برای تانکرهای حمل فاضلاب مشخص شود تا با ریختن فاضلاب های خود در این مکان باعث ایجاد چنین معظلی در ورودی شهر نشوند.

عضو شورای اسلامی شهر برازجان مهراب بنافی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر برازجان با کسانی که محیط زیست را به خطر می اندازد برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: بخش های خصوصی که ضایعات مرغ ها را در اطراف شهر رها می کنند و باعث بوی بد در اطراف شهر می شوند برخورد خواهد شد.

بنافی افزود: برخورد با آلایندگی کارخانه سیمان دشتستان امری بسیار ضروری برای شورای شهر است.

بر اساس این گزارش یکی از مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر برازجان پیشنهادی از طرف رییس شورا ( ساحل تنگستانی) بود که مصوب شد: به پاس خدمات ارزشمند زنده یاد مهندس علی پورجم مدیرعامل فقید سازمان فضای سبز شهرداری در جلسه کمیسیون نامگذاری محلی را جهت پاسداشت خدمات وینامگذاری کنند.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر