شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۷۶۲
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۵ تیم در حال تکمیل بیمارستان هسته‌ای بوشهر هستند و این طرح آبان ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر سعید کشمیری افزود: اجرای این کار از سه سال پیش آغاز شده است و هم اکنون در حال رنگ آمیزی است.و نصب تجهیزات نیز اواخرآبان شروع می‌شود.

وی گفت: این بیمارستان ۶ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد. دو سوم بخش‌های مختلف بیمارستان تکمیل شده است. همچنین تخت‌های بیمارستان ارسال شده است و دستگاه اکسیژن ساز ارسالی هم در حال نصب است. محوطه سازی نیز در حال انجام بوده و برق نیز نصب شده است.

کشمیری اضافه کرد: با تکمیل طرح تجهیزاتی، چون سی تی اسکن، رادیولوژی، تجهیزات اتاق عمل نصب، تاسیسات پشتیبانی راه اندازی و ۱۱۰ تخت وارد مدار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهربیان داشت: وجود این مرکز در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس، ظرفیت خوبی به تخت‌های بیمارستانی بخصوص با توجه به شرایط کنونی که شیوع کرونا ست اضافه می‌کند و این نقیصه را که بیمارستان دولتی کاملا درگیر بیماران کرونایی باشد را مرتفع؛ و خدمات غیر کرونایی را می‌توان توسعه داد.

کشمیری ادامه داد: هرچند طبق تفاهم صورت گرفته در شرایط کنونی نیز، هم استانی‌ها و بیمه شدگان روستایی و خدمات درمانی از خدمات درمانی بیمارستان‌های قائم، تامین اجتماعی، پایگاه دریایی و هوایی با فرانشیز دولتی بهره‌مند هستند.

وی عنوان کرد: تا کنون ۶۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده که بخشی از این اعتبار در حال دریافت است، اما در کل پروژه‌ای است که بودجه آن کامل تامین شده و به محض تامین نقدینگی، بدهی کار‌های ساختمانی به پیمانکار پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهراظهارداشت: هدف از ساخت این مرکز، ایجاد اورژانس مخصوص برای حوادث پرتویی و تمرکز برای حوادثی، چون، تصادفات و مسمومیت‌ها است.

کشمیری گفت: در شهری که راکتور اتمی دارد امکان وقوع حوادث ریز و درشتی را باید داشت و با توجه به اینکه دو راکتور دیگر در حال ساخت است قطعا" این مرکز در آینده گسترش بیشتری می‌یابد هرچند احتمال وقوع حوادث پرتویی بسیار کم است، اما برای همین احتمالات کم هم باید تدارکات لازم را در نظر گرفت.

وی افزود: مرکز شستشو و عفونت زدایی و پرتوزدایی، اورژانس، آی سی یو و اتاق عمل مخصوص از جمله تجهیزاتی است که باید تدارک دید.

کشمیری خاطر نشان کرد: در زمانی که حوادث پرتویی وجود ندارد کل ظرفیت بیمارستان در اختیار مردم قرار می‌گیرد مانند شرایط کنونی که شیوع کروناست.

وی گفت: این بیمارستان جزء دومین یا سومین بیمارستان‌هایی است در کشور، که به این سبک طراحی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر