جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۹۵۶
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به بوشهر توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار خود با وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به مسائل سیاسی بیش از حد یا اعمال سلایق سیاسی قطعاً آموزش و پرورش را از اهداف اساسی‌اش دور نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: به هر حال همه تأکید بر این معنا است که شأن آموزش و پرورش معلم و دانش و پژوهش باید با مدیریت صحیح به جایگاه حقیقی خودش برگردد و موردتوجه جدی همه دست‌اندرکاران باشد.

جمیری بابیان اینکه ضعف‌های امروز بخشی ناشی از بی‌توجهی به همین موضوع مهم است گفت: مدیر آموزش و پرورش باید با نگاه علمی معنوی و با استفاده از همه استعدادهای موجود در آموزش و پرورش مأموریت حقیقی آموزش و پرورش را دنبال کند و از وجود همه معلمین بهره‌مند شود و کاری نکند با دسته‌بندی‌های سیاسی از بسیاری از توانمندی‌های این نهاد محروم بماند.

توجه به جایگاه بالا و نقش مهم دانشگاه فرهنگیان

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به دانشگاه فرهنگیان افزود: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مهم و تأثیرگذار است مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه فرهنگیان تأکیدات فراوانی دارند.

جمیری با اشاره به دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دیدار تأکید ما به وزیر این بود که دانشگاه فرهنگیان به معنی حقیقی تکلیفش روشن نیست و با هماهنگی وزارت علوم و تمهیدات لازم دانشگاه بتواند نقش مهم خودش را ایفا کند.

دانشگاه فرهنگیان از هیئت‌علمی کافی برخوردار نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بابیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از هیئت‌علمی کافی برخوردار نیست افزود: دانشگاهی که از هیئت‌علمی در رشته‌های مورد نیازش برخوردار نباشد و توسط مدعوین اداره بشود قطعاً جایگاه حقیقی خودش را پیدا نمی‌کند.

جمیری با بیان اینکه در آموزش و پرورش هستند جوانان صاحب دانش با مدارک عالی که می‌توانند به عنوان هیئت‌علمی به‌کارگیری شوند اضافه کرد: باید زمینه ورود این‌ها به‌طور رسمی در دانشگاه فراهم شود و نگذاریم این دانشگاه با نقش مهمی که دارد ضعیف باقی بماند.

وی با تأکید بر ایجاد زمینه لازم در حوزه فعالیت‌های پرورشی تصریح کرد: یک پای مهم آموزش و پرورش در کنار فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های پرورشی است و در این زمینه نیاز به تجهیزات و امکانات لازم و نیروی کارآمد و اعتبارات برای کار وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بابیان اینکه مقرر شد تأکید بشود معاونت پرورشی وزارت به استان بوشهر توجه بیشتری داشته باشد گفت: گرچه تعداد دانش آموزان بوشهر کم است، ولی به لحاظ پتانسیل‌های استان باید آموزش و پرورش به ویژه بخش پرورش موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر