جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر می گوید از طرحی که برای ساماندهی ورودی شهر برازجان قرار بود اجرا شود، صرفنظر کرده ایم. او این صحبت ها را در پاسخ به درخواست رییس شورای اسلامی برازجان برای ساماندهی سریع تر این ورودی مطرح کرده است...
کد خبر: ۷۸۹۸۸
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر می گوید از طرحی که برای ساماندهی ورودی شهر برازجان قرار بود اجرا شود، صرفنظر کرده ایم. او این صحبت ها را در پاسخ به درخواست رییس شورای اسلامی برازجان برای ساماندهی سریع تر این ورودی مطرح کرده است.

به گزارش «فکرشهر»، رییس شورای اسلامی شهر بررازجان در نشست با مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ظرفیت آرامستان فعلی برازجان رو به تکمیل است و نیاز است آرامستان شماره 2 به زودی ساماندهی شود؛ از آن جا که استفاده از این آرامستان نیاز به اجرای پروژه های مشخص دارد، تسریع در ساماندهی ورودی شهر برازجان از سمت شیراز ضروری و لازم به نظر می رسد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر برازجان، ساحل تنگستانی با اشاره به لزوم پیاده روسازی و تعریض بلوار ورودی برازجان از سمت اهرم نیز گفت: در این خصوص نیز نیاز به حمایت و همکاری اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان داریم.

تنگستانی با اشاره به سکونت گاه های غیرمجاز در برازجان اظهارداشت: برای ساماندهی این سکونت گاه ها، اداره کل راه و شهرسازی نقشه برداری کرده و اگر این نقشه را برای همکاری در اختیار شهرداری برازجان قرار دهد، اقدامات لازم برای خدمت رسانی به مردم این مناطق انجام خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر برازجان افزود: در حال حاضر شورای اسلامی شهر برازجان فاقد ساختمانی در شان شورا است و اکنون ماهیانه هزینه هنگفتی بابت اجاره ساختمان شورا پرداخت می شود، مکانی را جهت احداث ساختمان شورا مد نظر داریم که امیدوارم با همکاری اداره راه و شهرسازی و تغییر کاربری این مکان، ان شااله بتوانیم ساختمان شورا را احداث نماییم.

ساحل تنگستانی درباره تکمیل نشدن «سرای محله» در «اکبر آباد» نیز ابراز نگرانی و این ساختمان متروکه را عامل بزهکاری عنوان کرد و از مدیرکل خواست آن ساختمان را سریع تر تکمیل کنند.

وی در خصوص اتصال خیابان «ابوذر» در محله «علی آباد» به پمپ بنزین «کمال پور» نیز گفت: این طرح بسیار ساده و شدنی است و مورد درخواست و نیاز اهالی محله است چرا که در صورت اجرایی شدن این طرح، بخشی از معضلات این محله بر طرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در پاسخ به درخواست های رییس شورای اسلامی شهر برازجان نکاتی را مطرح کرد. فرزاد رستمی درباره ساماندهی ورودی برازجان از سمت شیراز و استفاده از آرامستان شماره 2 گفت: اصلاح و ساماندهی این ورودی به دلیل هزینه های سنگینی که دارد، دو راه داشت؛ اول اینکه ورودی فعلی اصلاح شود؛ در این خصوص مشاور آوردیم طرحی را طراحی کرد که طرح بسیار پیچیده ای بود و در عین حال خطرآفرینی نیز داشت، به همین دلیل از اجرای این طرح صرف نظر کردیم، هر چند فرمانداری دشتستان اصرار بر اجرای آن دارد. راه دوم این است که حد فاصل تقاطع فعلی تا تقاطع کارخانه سیمان یک تقاطع ایجاد شود که مستقیم به سمت شهر هدایت شود.

وی ادامه داد: پل فعلی ورودی برازجان دارای ایرادات زیادی است ولی اگر تخریب شود تبعات و خسارات زیادی دارد که قابل انجام نیست و راه حل رفع این مشکل، ایجاد یک دور برگردان بعد از پل فعلی به سمت شهر است تا با این کار، از خطرآفرینی این مسیر کاسته و مسیر ورودی آرامستان ایمن می شود.

وی درباره ورودی برازجان از سمت اهرم نیز گفت که راه و شهرسازی همکاری خواهد کرد و افزود: شهرداری طرحی را آماده کند و به اداره کل راه و شهرسازی ارائه دهد تا با همکاری یکدیگر این طرح را اجرایی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با گلایه از شهرداری برازجان اظهارداشت: شهرداری در خصوص ساخت و ساز سکونت گاه های غیرمجاز باید مشاور می گرفت و وضعیت موجود را نقشه برداری و موضوع را با اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکیلف می کرد.

وی افزود: اگر شهرداری وظایف خود را انجام دهد، مسکن و شهرسازی نیز اقدام به تعیین تکلیف این اراضی می کند و با تعیین تکلیف این اراضی، شهرداری از طریق تعیین کاربری، عوارض و کمیسیون ماده 100 درآمدزا خواهد شد.

فرزاد رستمی با بیان اینکه مجوز نقشه برداری طرح تفصیلی سال آینده به شهرداری برازجان داده شده است، گفت: نیاز است که شهرداری، شرکت مشاوره ای پیرامون موضوع طرح تفصیلی بگیرد.

وی درباره سرای محله اکبرآباد نیز گفت: سرای محله از پروژه های اجرایی اداره کل مسکن و شهر سازی و با نظارت شهرداری بود که پیمانکار آن ترک پیمان کرده و در حال برگزاری مناقصه برای تکمیل این پروژه هستیم. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر، با رایزنی ها و درخواست رییس شورای اسلامی شهر برازجان برای اتصال خیابان ابوذر به پمپ بنزین نیز موافقت کرد و افزود: در این باره شهرداری یک طرح موضعی پیرامون نحوه اتصال خیابان ابوذر به پمپ بنزین کمال پور طراحی کند، مسکن و شهرسازی نیز در هر صورت با این طرح موافقت خواهد کرد و این طرح به امید خدا اجرایی خواهد شد.

رستمی درباره ساختمان شورا نیز بیان کرد: در این باره با هماهنگی واحد حقوقی و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برازجان، مکانی با هر کاربری وجود داشته باشد، همکاری های لازم را با شورای اسلامی شهر برازجان انجام خواهیم داد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
سلام فکری به حال مردم مستضعف کنیدآپارتمان های پرگان تحویل دهید.صورت وضعیت ازکلانتری بخواهیدبعداز12سال خبری نشدتحویل ندادن خدایاشکرت
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر