جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۹۹۱
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت نارنجی است، گفت: برگزاری مراسم عروسی و عزا در شهرستان کنگان ممنوع است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، سیدعلی پاک نژاد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان کنگان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امروز باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم، خوشحال و خرسندم که با همکاری مردم شهرستان وضعیت شهرستان در قسمت نارنجی قرار گرفته است که امیدوارم با تداوم این همکاری‌ها بتوانیم از این وضعیت نیز بگذریم.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: امروزه هرچه از تعداد بیماران بیمارستان کم شود بهتر می‌توان برای بیماران حاد کرونایی خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و محدویت‌های ۳و۴ شامل آن می‌شود گفت: کارگروه مشترک برای بازدید از بازارها و اماکن عمومی شهرستان تشکیل شود و تعطیلی عروسی‌ها و عزاداری‌ها به صورت جدی دنبال شود.

پاک‌نژاد عنوان کرد: خانه باغ‌هایی که در آن‌ها تجمعات و مراسم عروسی و… برگزار می‌شود شناسایی و با آن‌ها به صورت جدی برخورد شود.

اعمال محدودیت‌ها

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان افزود: ادارات شهرستان در رعایت نکات بهداشتی کم کاری نکنند و به افرادی که فاقد ماسک هستند هیچ‌گونه خدماتی ارائه ندهند و بانک‌ها نیز شامل این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: از پلیس راهور و شهرداری در اعمال محدودیت‌های هفته پیش صمیمانه سپاسگزارم و این محدویت‌ها در سطح شهرستان ادامه داشته باشد و افراد متخلف جریمه شوند.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان کنگان مطرح کرد: آرایشگاه‌ها و مراکزی که به برگزار کنندگان مراسم عروسی خدمات ارائه می‌دهند باید شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

پاک نژاد گفت: حضور همراه بیمار کرونایی در بخش کرونا بیمارستان مطلقاً ممنوع است.

این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری عروسی و مراسم تشییع جنازه در شهرستان در این دو هفته مطلقاً ممنوع است و مسئولان قضائی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد کنند، آرامستان‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها

رئیس شورای تأمین شهرستان کنگان گفت: سمن‌ها و رسانه‌ها در فضای مجازی نسبت به آگاه سازی و تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام نمایند.

فرماندار کنگان عنوان کرد: دستگاه قضا با افرادی که به گروه‌های نظارتی تهدیدی وارد می‌کنند حتماً برخورد کنند.

تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌های شهر و روستا، جمع آوری کودکان کار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف صنوف، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در زمینه رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک توسط سمن‌ها و رسانه‌ها در فضای مجازی، تشکیل کارگروه نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با محوریت شبکه بهداشت و درمان، ممنوعیت فعالیت دو هفته‌ای گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهرستان کنگان، تعطیلی آرامستان‌ها و پارک‌ها و بوستان شهری و روستایی، جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و تشییع جنازه و برخورد با آرایشگاه‌ها، تشریفات و گل فروشی‌ها و مراکز خدمات دهنده به عروسی‌ها از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر