جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۱۲۴
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: امسال ۳۲ طرح جهش تولید با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سعید زرین فر روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی اما تاکنون اجازه نداده‌ایم پروژه‌های جهش تولید در استان بر زمین بماند.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی  با ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان اجرای می‌شود.

زرین فر یادآور شد: همچنین ۱۴۵ طرح تولیدی نیمه تمام که شامل طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند با یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیز امسال تکمیل و بهره برداری می‌ شود.

وی با اشاره به تحولات حوزه اقتصادی استان بوشهر گفت: در راستای تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی در بخش تولید گوشت مرغ با حمایت دولت زنجیره تولید گوشت مرغ در استان تکمیل شده است.

زرین فر ادامه داد: راه‌اندازی واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی، تولید جوجه یک روزه و کشتارگاه مدرن صنعتی طیور از جمله این طرح‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در خصوص صنعت پرورش میگو گفت:  این استان در زمینه تولید میگوی پرورشی در کشور پیشرو است و در همین راستا با برنامه ریزی انجام شده و تکمیل زیرساخت‌ها زمین‌های پرورش در استان افزایش می‌یابند.

زرین‌فر یادآور شد: همچنین امسال ۶۰ مجوز شیلاتی در بخش پرورش ماهی در قفس در استان صادر و از این تعداد ۱۰ مجوز آن عملیاتی شده است.

وی گفت: با توجه به نوپا بودن صنعت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر تلاش می‌شود با بومی سازی این صنعت بر خلاف صنعت پرورش میگو که محدود به یک بازه زمانی مشخص است بتوانیم در تمام سال به خصوص در روستاهای ساحلی این استان اجرا و از خلیج فارس بعنوان یک قابلیت در این راستا استفاده شود.

زرین‌فر اظهار کرد: در راستای پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده از کرونا ۴۸۰ میلیارد تومان درخواست سهم استان بوشهر است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن از سوی مشاغل آسیب دیده درخواست و ۹۶ میلیارد تومان پروژه تعریف و ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و روند پرداخت همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر