جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری استاندار بوشهر و معاونینش مطرح شد:
فکرشهر: تعداد فوتی های کرونایی استان بوشهر تا خردادماه، ۱۳ نفر بود اما در تابستان عدد۶۰۰-۵۰۰ را هم پشت سر گذاشتیم/ اجرای ۳۲ طرح جهش تولید و ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی/ ما تالارها را می بندیم، مردم می روند به سمت خانه و در هم تنیده تر عروسی و مراسم ها را برگزار می کنند...
کد خبر: ۷۹۲۶۳
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: استاندار بوشهر گفت: تعداد فوتی های کرونا در استان بوشهر رو به کاهش بوده و تعداد بستری ها هم نسبت به پیک تابستان رو به کاهش رفته اما باید بدانیم که دولت به تنهایی نمی تواند کاری کند مگر این که مردم کمک کنند.

ما تالارها را می بندیم، مردم می روند به سمت خانه و در هم تنیده تر عروسی و مراسم ها را برگزار می کنند

به گزارش «فکرشهر»، عبدالکریم گراوند در نشست با اصحاب رسانه، ماسک زدن وفاصله اجتماعی را دو راه کمک به کاهش شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: ما تالارها را می بندیم، مردم می روند به سمت خانه و در هم تنیده تر عروسی و مراسم ها را برگزار می کنند و تا مردم خودشان کمک نکنند، ما نمی توانیم از این مشکل عبور کنیم؛ باید همگی تغییر ایجاد کنیم و در زندگی تغییراتی ایجاد کنیم و همه رسانهها هم باید به این امر کمک کنند.

وی ادامه داد: دو هفته محدودیت، معنایش این نیست که این طرح بعد از دو هفته تموم می شود، اگر مردم رعایت کنند و از شرایط قرمز و نارنجی خارج شویم، این محدودیت ها برداشته می شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش تست گیری کرونا، رهگیری هوشمند بیماران، ارتقا دانش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه های آسیب پذیر و تعیین و اعلام هوشمند محدودیت ها از جمله اقدامات بود که استاندار بوشهر اجرای آن ها در ایام محدودیت های کرونایی را یادآور شد.

 تعداد فوتی های کرونایی استان بوشهر تا خردادماه، ۱۳ نفر بود اما در تابستان عدد۶۰۰-۵۰۰ را هم پشت سر گذاشتیم

وی افزود: تعداد فوتی های کرونایی استان بوشهر تا خردادماه، ۱۳ نفر بود اما در تابستان عدد۶۰۰-۵۰۰ را هم پشت سر گذاشتیم. 

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، به عملکرد عمرانی دولت در استان بوشهر پرداخت و گفت: در خصوص وارد کردن اعتبار برای پروژه ها و اعتبارات به استان، اقدامات خوبی انجام شده؛ به طور مثال، در عسلویه، صندوق بازنشستگان نفت، یک پروژه چند هزار میلیاردی را آغاز کرده یا در جلسه ای، ۲۵ میلیارد تومان برای سد کلمه تامین اعتبار کردیم، اما هیاهویی نکردیم و جایی پخش نشد.

وی که به سوالات خبرنگاران پاسخ می گفت، به برگزاری جلسات مختلف در راستای تنظیم بازار هم اشاره کرد و گفت: کمبود غذا برای مرغ و دام، یکی از دلایل افزایش قیمت و کمبودها است؛ جوجه ریزی در همه مناطق کشور بود و وظایف دستگاه های نظارتی مثل جهاد و صمت است که با تخلفاتی که صورت می گیرد، برخورد کنند؛ در برخی موارد هم ما وارد می شویم، مثلا برای بحث سیمان ما وارد شدیم و پیگیری کردیم.

درباره خودکشی ها هیچ کتمانی صورت نگرفته

وی درباره خودکشی های انجام شده در ماه های اخیر در استان بوشهر نیز گفت: درباره خودکشی ها هیچ کتمانی صورت نگرفته و خودکشی ها دقیقا همین است که اعلام شده و در سایه قرار نگرفته و در این فضای رسانه ای نمی شود اخبار را پنهان و سانسور کرد.

گراوند افزود: معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری، گروهی را مسوول پیگیری موضوع کرده و دارند همه چیز را بررسی می کنند و دکتر خورشیدی، بهزیستی را برای پاسخگویی به رسانه ها و بررسی مسائل، مسوول قرار داده است.

استاندار بوشهر اظهارداشت: در حوزه بهداشت و درمان استان، کارهایی بی سابقه انجام شده؛ دانشکده دندان پزشکی رها شده بود اما حالا ما برایش در این دولت بودجه و اعتبار گرفتیم؛ بیمارستان هسته ای را نگذاشتیم دچار وقفه بشود و همه پروژه های بهداشت و بیمارستان و درمان در حال انجام هستند.

پول نمایندگان سابق را به سخت ترین قطعه راه آهن وارد کردیم

وی درباره راه آهن بوشهر نیز گفت: من به معاون رییس جمهور هم گفتم که اگر ریل و راه آهن به این منطقه بیاید، قطعا توسعه و پیشرفت بندر بیشتر خواهد شد.

گراوند افزود: من از نمایندگان سابق استان تشکر می کنم چرا که ۱۰۰ میلیارد تومان در دست داشتند و به ما دادند تا ما به این پروژه وارد کنیم و ما این پول را به سخت ترین قطعه این پروژه که تونل و پل دارد، وارد کردیم، هرچند این پروژه نیاز به یک پول بسیار بسیار زیاد دارد و با این پول ها حالا حالاها تمام نمی شود و امیدواریم از طریق فاینانس،کارهایی انجام شود.

وی گفت که «توسعه بندر نگین جز اولویت ها است» و افزود: این بندر را لایروبی کرده ایم و حالا کشتی های بزرگ می توانند آنجا پهلو بگیرند و موضوع کالاهای اساسی را که در بوشهر تخلیه نمی شد، پیگیری کردیم و توانستیم باز کاری کنیم که کالاهای اساسی وارد استان بوشهر شود و تخلیه انجام بگیرد.

 اجرای ۳۲ طرح جهش تولید و ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: در استان بوشهر، ۳۲ طرح جهش تولید و ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی داریم که ۶ هزار میلیار تومان اعتبار برای آن ها نیاز است و مجموعا ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش طرح هاست و حدود ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می کنند.

سعید زرین فر با اشاره به طرح های جوجه ریزی و پرورش ماهی در قفس، به تسهیلات مربوط به بیماری کرونا نیز اشاره کرد و افزود: ما در استعلام اولیه، دست بالا را گرفتیم و تصویب اولیه شد و در فاز اول۱۰۰ میلیارد دریافت کردیم که پنجاه میلیارد آن تاکنون پرداخت شده است.

در آبان سال گذشته، استان بوشهر یکی از بهترین استان ها بود/ مشکلات شدید آب سال ۹۷ در دشتستان، به خوبی مدیریت شد​

معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: ما در این مدت توانستیم امنیت را افزایش دهیم و تمام شاخص های ما در رده های بالاتر از بیست است و با کمک همه دستگاه ها و راهبری استاندار، ما در همه شاخص ها در رده خوب و مطلوبی هستیم.

مجید خورشیدی، با اشاره به وضعیت کارگران در جامعه افزود: در سطح کشور، فشار زیادی بر روی مردم و قشر ضعیف جامعه وجود دارد و عمق آن فشارها، کارگرها هستند. 

وی ادامه داد: با اینکه صنعت نفت و گاز، اولین صنعت های تحریم شده بودند اما خوشبختانه کم ترین مطالبات عقب افتاده کارگری را ما در استان بوشهر داریم؛ بالغ بر هفتاد هزار نفر کارگر داریم، اما کم ترین مطالبات کارگری را داریم که نشانه آن هم کم ترین تحرک در جمع کارگران با دعوت ضد انقلاب از آنها بود.

خورشیدی افزود: در آبان سال گذشته، استان بوشهر یکی از بهترین استان ها بود و می توانم بگویم بهترین عملکرد را در استان شاهد بودیم و هیچگونه صدماتی نداشتیم و بهترین مدیریت انجام شد و همچنین مشکلات شدید آب سال ۹۷ در دشتستان، به خوبی مدیریت شد و به هیچ فردی صدمه ای وارد نشد و این اگر با اعتراضات استان های دیگر مقایسه شود، به خوبی خودش را نشان می دهد.

معاون استاندار بوشهر اظهارداشت: در دو سال و ۹ ماهی که پشت سر گذاشته شد، تمام تلاش من بر این بود که همه کارهای فرهنگی و سیاسی انجام شود و در یک سال، ۳۰۰ کنسرت در استان انجام شد که در بحبوحه اعتراضات سال گذشته در استان بوشهر، کنسرت انجام می شد.

وی همچنین از حضور استاندار در میان دانشجویان و پاسخ به سوالات آن ها در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در پایان امسال، در استان بوشهر، میزبانی موسیقی کلاسیک کشوری را خواهیم داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر