جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۶۷۰
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: مدیرکل پست استان بوشهر گفت: اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی افزایش ۵۰ درصدی جابه جایی مرسوله‌های پستی را در این استان به دنبال داشته است.

به گزارش فکرشهر، علی پارسیده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر شمار مرسوله‌های پستی در استان بوشهر به طور میانگین روزانه از هفت هزار به ۱۱ هزار مرسوله افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از اول سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله پستی در استان بوشهر توزیع شده‌است که این تعداد سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله بوده‌است.

پارسیده اظهار کرد: ۶۰ درصد مرسوله‌های پستی در استان بوشهر تبدیل به بسته‌ها یا امانت‌های پستی شده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۱۲۰ درصدی داشته است که اگر این امانت‌های پستی از سوی مردم جابه جا می‌شد زیان‌های جبران ناپذیری را بر سلامت عمومی مردم وارد می کرد اما این کار در زمان حاضرتوسط ۸۰ نامه رسان پستی انجام می‌شود.

مدیرکل پست استان بوشهر اضافه کرد: امروز نامه‌های پستی تبدیل به بسته‌های پستی با حجم و وزن زیاد شده و بیشتر آنها همان خرید و فروش‌های اینترنتی است که مردم به دلیل شرایط بهداشتی در فضای فیزیکی انجام نمی‌دهند و در خانه می‌مانند تا از سوی توزیع کننده پستی به دست آنها برسد.

وی ادامه داد: این روزها که بیشتر مشاغل خصوصی و دولتی تعطیل یا نیمه تعطیل شده و مردم در خانه مانده‌اند مجموعه کارکنان شرکت ملی پست تمام و کمال برای اینکه مردم دغدغه خرید و مراودات مراسلاتی نداشته باشند با وجود اینکه خود در معرض آسیب‌های جسمی بوده‌اند اما بدون هیچ گونه کسر نیرویی و یا تعطیل شدن دفتری به خدمتگزاری ادامه می‌دهند.

پارسیده یادآور شد: از اول شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۶ نفر از کارکنان اداره کل پست استان بوشهر به این ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بعد از بهبودی در محل کار خود حاضر و مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی اظهار کرد: هر چند این روزها نمایشگاه حقیقی کتاب نیست ولی فضای فروش مجازی آن توسط پستچی‌ها حقیقی شده و پست زمینه‌ای برای تولید درآمد و فرهنگ خدمات الکترونیک شده‌است.

مدیرکل پست استان بوشهر در باره مشکلات این اداره کل گفت: هر چند زیرساخت‌های پستی از لحاظ خودرو و فضای پستی و تعداد نیروها برای این میزان ورود و خروج مرسوله تعریف نشده بود اما با وجود همه مشکلات و تلاش کارکنان پست امروز این اداره کل رتبه ۶ رضایتمندی مشتری در کشور را کسب کرده‌است.

پارسیده اظهار کرد: همچنین با تمهیدات اندیشیده شده فضای قبول محموله پستی از ۲۰۰ به ۴۷۰ متر و فضای تجزیه و توزیع مرسوله‌های پستی شهر بوشهر نیز از ۴۰۰ به ۸۰۰ متر افزایش یافته است. 

 وی تاکید کرد: پست استان بوشهر حسب تکلیف مقام ارشد وزراتخانه و احساس مسئولیت اجتماعی برای این که در پایداری سلامت عمومی موثر باشد به مردم اطمینان داده و می‌دهد که در خانه بمانند و کارهای خود را با ظرفیت‌های مجازی و فیزیکی مجموعه این وزارتخانه انجام دهند و پست آن دسته از خدماتی است که در ایام تعطیلی اجباری، تعطیل نشده و همچنان پای کار مردم مانده است.

پارسیده یادآور شد: اگرچه محدودیت و مشکلات مربوط به خدمات پستی اختلال‌های غیرقابل کنترلی ایجاد کرده که منجربه تاخیر در توزیع برای تعداد محدودی از مرسوله‌های پستی شده‌است اما همه تلاش خود را بکار برده‌ایم تا با تغییر شرایط، مطلوبیت مورد نظر مردم در دریافت خدمات پستی پوشش داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر