جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۶۷۹
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تردد‌های درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و در زمینه تردد‌های برون شهری هم به طور میانگین ۵۰ درصدکاهش داشته ایم.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند در نشست مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد؛ با قدردانی از اصناف و بازاریان در رعایت محدودیت‌های کرونایی گفت: در پیک سوم که بیشتر درگیر بودند وضعیت مبتلایان به کرونا در استان خوب و مطلوب بوده است.

استاندار ادامه داد: طرح شهید سلیمانی در سه حوزه نظارت، حمایت و مراقبت از طرح‌های در حال اجراست که درکنار آن نظارت‌های سخت گیرانه را نیز خواهیم داشت.

گراوند گفت: با اجرای محدودیت‌ها میزان بستری‌ها از ۳۵۰ نفر در روز به ۱۲۰ نفر در روز رسیده که انتظار داریم با ادامه محدودیت‌ها و رعایت مردم به کمتر از ۱۰۰ نفر در روز برسیم.

وی با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو افزود: باید مراقب باشیم، واحد‌های دانشگاهی نباید تجمعی به این مناسبت ایجاد نمایند، زیرا باعث آسیب به آحاد جامعه می‌شود.

وی مصوب کرد: کارگروهی از بازرسان، صنعت و معدن، تعزیرات و علوم پزشکی بر عرضه ماسک نظارت نمایند تا ماسک‌های تولید داخل عرضه شود و از فروش ماسک‌های وارداتی جلوگیری شود.

گراوند بیان داشت: تغییر وضعیت محدودیت‌ها بستگی به شرایط استان در رنگ بندی‌های قرمز، نارنجی و زرد در استان دارد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: از افراد مبتلا به کرونا به مراکز پرتردد مانند ادارات و ناوگان حمل و نقل جلوگیری شود همچنین همراه داشتن کارت ملی در این اماکن لازم و ضروری است.

گراوند گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ می‌شوند.

دبیرستاد مقابله با کرونا هم گفت: در دنیا ۶۳ میلیون نفر به کرونا مبتلا و یک و نیم میلیون نفر جان باخته اند در کشور ما ایران یک میلیون نفر مبتلا و ۵۰ هزار نفر فوت شده اند و در استان تا کنون ۱۷ هزار نفر مبتلا و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

سعید کشمیری افزود: در حال حاضر از بیش از ۳۵۰ نفر بستری در روز به ۱۲۰ نفر بستری در روز رسیدیم که روند مطلوبی است، اما باید مراقب پیک زمستانی کرونا باشیم، زیرا با بسته شدن در و پنجره‌ها عبور هوا کم شده و ابتلا بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد:با ایجاد آزمایشگاه جهاددانشگاهی به ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا استان افزوده شده است.

فرمانده انتظامی استان هم گفت: روزانه ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در ۴۸ نقطه استان مستقر و تردد خودرو‌ها در ورودی و خروجی‌ها را کنترل می‌کردند.

سردار خلیل واعظی افزود: طبق آمار‌ها تردد خودرو‌های ورودی ۵۳ درصد و خودرو‌های خروجی ۵۴ درصد در این مدت کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت هزار و ۵۷۴ مورد اعمال جریمه، ۱۹۲ مورد خودرو بازگشت داده شده و برهزار و ۴۶۸ مورد ازتردد‌های ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اعمال قانون شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر