جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۷۴۵
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: معاون مشارکت ها، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان بوشهرگفت: ۵۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تا آبان ماه به معلولان اجاره نشین این استان پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا هوشیار روز پنج‌شنبه در گفت­وگو با ایرنا افزود: افراد دارای معلولیت ساکن در مرکز استان ۶ میلیون و ساکنان سایر شهرستان‌ها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمک هزینه بلاعوض دریافت کردند.

وی افزود: همچنین یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی تخصیص یافته است که در این راستا تا کنون ۸۵۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

معاون مشارکت ها، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان بوشهر اعلام کرد: تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۲۰ میلیون تومان به هر خانوار تعلق می‌گیرد.

هوشیار اظهارداشت: با وجود اینکه به دلیل شرایط اقتصادی حاضر، بهزیستی در اجرای بخشی از برنامه‌ها و طرح‌ها با کمبود اعتبار مواجه بود، اما سرانه کمک هزینه ساخت منزل برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر در سال جاری از ۳۶ میلیون در روستاها به ۸۴ میلیون افزایش یافت.

وی ادامه داد: این میزان در شهرها نیز از ۶۰ میلیون به ۱۴۰ میلیون افزایش یافت.

معاون مشارکت ها، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان بوشهر گفت: این طرح در تفاهم میان بهزیستی، انجمن خیرین و بنیاد مستضعفان اجرا می‌شود.

هوشیار گفت: در زمان حاضر محدودیتی برای پرداخت این کمک هزینه وجود ندارد و هر خانوار دارای شرایط می‌تواند با  ارائه پروانه ساخت این مبلغ را دریافت کند.

وی در ارتباط با تسهیلات اشتغالزایی معلولان نیز عنوان کرد: امسال ۳۷ میلیارد تومان به بوشهر تخصیص داده شده است که تاکنون ۴۰۰ مورد از افراد تحت پوشش بهزیستی این  تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

معاون مشارکت ها، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض برای حق بیمه خویش فرما و کارفرمایی افراد مشمول پرداخت شده است.

هوشیار گفت: به مناسبت روز جهانی معلولان، فرآیند راه اندازی ۳۴ مرکز مثبت زندگی در بوشهر آغاز می‌شود که صاحب امتیاز ۵ مرکز معلولان هستند.

وی یادآورشد: ۶۰ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی بوشهر را معلولان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر