پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۸۰۰
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۰هزار کیت تشخیص سریع کرونا برای اجرای گام چهارم و ردیابی بیماری به استان بوشهر داده شده است.

به‌گزارش فکرشهر از علوم پزشکی بوشهر، دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» با همکاری بسیج گفت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، با هدف شناسایی افراد ابتلا به کرونا و قرنطینه آن‌ها اجرا می‌شود.
 
دکتر سعید کشمیری، با بیان این‌که این طرح در استان بوشهر در حال انجام است، افزود: در این طرح تاکنون ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا برای اجرای گام چهارم و ردیابی بیماری به استان بوشهر ارسال شده و محموله‌های بعدی نیز در راه است.
 
او، شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و بستری بیماران بدحال، درمان و تأمین نیاز‌های بیماران کرونایی و سالمندان را از محور‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: در این زمینه تیم‌های مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: کیت تشخیص سریع کرونا، سریع و بدون نیاز به نمونه‌گیری از بینی یا حلق است و در مدت نیم‌ساعت نتیجه را مشخص می‌کند که در کنترل بیماری کرونا بسیار مؤثر است.
 
دکتر سعید کشمیری از روند کاهشی ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر خبر داد و گفت: همکاری و تعامل مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا نتیجه‌بخش بود و بستری‌های کرونایی از ۳۳۰ بیمار اکنون به کمتر از ۱۱۴ بیمار رسیده است.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: در استان بوشهر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲ تا ۳ نفر بستری می‌شوند که این میزان متوسط کشوری بیش از ۶ نفر است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ۳ موج بیماری کرونا در استان اضافه کرد: فروردین، تابستان و پاییز سه موج انتشار کرونا بود که استان بوشهر در فروردین وضعیت سفید داشت، ولی در تابستان شاهد افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها بودیم و در پاییز نیز روند کاهشی و نزولی مبتلایان و بستری‌های کرونایی شاهد هستیم.
 
کشمیری با تأکید بر این نکته که اگر درباره همه‌گیری کرونا عادی‌نگاری شود، افزایش بستری‌ها و پس از آن فوتی‌ها را خواهیم داشت، گفت: عادی‌پنداری، سبب شیوع مجدد کرونا می‌شود که این موضوع را در فصل تابستان شاهد بودیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که اکنون در پایین‌ترین وضعیت ابتلا به کرونا قرار داریم گفت: اکنون ورودی بیماران و بستری‌های کرونایی به کمتر از ۳۰ نفر رسیده که باید روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد توجه همه مردم قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر