پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۸۳۱
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های دشتستان، این شهرستان قابلیت تبدیل به قطب آموزش مهارتی در حوزه کشاورزی را دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز شنبه در نشست با رئیس و کارکنان مراکر آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتستان افزود: از اول سال جاری تاکنون سه هزار و ۲۴۰ نفر از روستائیان و عشایر این استان در ۱۲۰ روستا با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شدند. 

وی بیان کرد: در این مدت آموزش‌های مهارتی برای ۴۹۴ هزار و ۷۶۰ نفر ساعت در بخش روستایی و ۲۹ هزار و ۵۲۹ نفر ساعت در حوزه عشایر اجرا شد.

دراهکی اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات باید بصورت ویژه در روستاهای شهرستان دشتستان توسعه یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر اجرای موفق ۲۰۲ دوره آموزشی در روستاهای استان بوشهر را نشان از ظرفیت بخش روستایی در توسعه مهارت آموزی دانست و گفت: این اداره‌کل برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغل بویژه کارآفرینی درمناطق روستایی وعشایری دربخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری با اولویت استفاده از خدمات نوین و مشارکت در فعالیت‌ها و بهبود تولیدات ارایه می‌کند.

دراهکی گفت: یکی از مهمترین هدف‌های آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افزایش بهره‌وری نیروی کار است که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در این زمینه همکاری تنگاتنگی با صنایع و مراکز آموزش عالی دارند.

وی با بیان اینکه رشته‌های فنی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی بیشترین متقاضی را درشهرستان دشتستان دارند، ادامه داد: منطبق کردن ارائه آموزش‌های مهارتی با نیاز بازار کار از طریق بروزرسانی آموزش‌های مهارتی، تلاش و پیگیری برای ایجاد فضای مطالعاتی از طریق همکاری با دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و توجه به مقوله کشاورزی در دشتستان از ارکان اصلی در تاثیر بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار است.

دراهکی خواستار توسعه همه جانبه آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای با همکاری همه فعالان حوزه مهارت آموزی شد.

وی تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی از سوی کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استانداردهای بین‌المللی اجرا می‌شود تا زمینه لازم برای رسیدن به هدف‌های سازمان و ایجاد زمینه اشتغال پایدارفراهم شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر