شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۰۷۱
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تسریع در اجرای پروژه ساخت سد باغان باید نسبت به رفع موانع آن اقدام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، موسی احمدی عصر سه‌شنبه بازدید از روند اجرایی سد باغان و خط لوله آب آن به بخش ریز اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته، بر اهمیت تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه تاکید کرد و گفت: تکمیل راه دسترسی به سد باغان و تأمین اعتبار دو مشکل بزرگ این طرح است که با رایزنی در سطح عالی دولت و مجلس، این دو مشکل را برطرف خواهیم کرد.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن این طرح به کار خواهم گرفت زیرا با اتمام این پروژه بخش عظیمی از آب شرب مردم شهرستان جم و پالایشگاه فجر تأمین خواهد شد.

سد بتنی باغان به طول ۳۱۰ متر و ارتفاع ۵۶ متر، حجم ۳۲ میلیون مترمکعب را ذخیره می‌کند.

سیستم انحراف آب شامل کالورت و فرازبند، بتون قسمت جانبی سد با با حجم ۴۰ هزار متر مکعب، بخشی از جاده دسترسی، تجهیز کارگاه، خاکبرداری بدنه، حفاری تزریقی بتون و… به بهره برداری رسیده است.

خط لوله آب از سد باغان نیز دارای ظرفیت انتقال ۸ میلیون متر مکعب در سال (دو میلیون متر مکعب آب آشامیدنی و شش میلیون متر مکعب سهم صنعت) خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر