پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
ارسالی مخاطبین «فکرشهر»
فکرشهر- رضا نظری*: با کسب اجازه از سروران و بزرگان آموزش و پرورش می خواستم مطلبی را به عرض برسانم...
کد خبر: ۸۰۲۴۹
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵

فکرشهر- رضا نظری*: با کسب اجازه از سروران و بزرگان آموزش و پرورش می خواستم مطلبی را به عرض برسانم.

با احترم؛ دانش آموزان ما گله هایی دارند که این حقیر واجب دانستم برای شما عزیزان بازگو کنم.

بنده طی صحبت با دانش آموزان متعدد به نتایجی رسیدم که به طور مختصر بیان می کنم.

دانش آموزان از وضعیت تدریس راضی نیستند. اکثریت نظر به این دارند که تدریس از سرعت بسیار بالایی در فضای مجازی برخوردار است و مطالب ذکر شده عملا بازدهی خاصی برای آن ها ندارد.

دانش آموزان مطالب را یاد نمی گیرند، آشفته و نگران کلاس ها را به پایان می رسانند. راجع به سامانه شاد هم که همگی مطلع هستیم، تعدادی از دانش آموزان شکایت دارند که بعد از  مدت زمان10دقیقه در روند برنامه اختلال ایجاد می شود. 

متاسفانه بارها شنیده ام که گاهی حتی تدریسی صورت نمی گیرد و بعد از گذشت یک هفته مطلبی را ارسال می کنند و دانش آموزان را مطلع می کنند که امتحان دارید! اما دانش آموز بدون هیچ پیش زمینه ای، چگونه از پس این کار(امتحان) بر بیاید؟

از مهم ترین شکایات دانش آموزان، قطعی اینترنت و نحوه برگزاری امتحان است. آن ها می گویند اینترنت ما با مشکل قطعی روبرو می شود و معلم پاسخ می دهد به بنده ارتباطی ندارد و از نمره آنان کم می کند! اما آن ها هم انسان هستند و اختیار اینترنت را که ندارند.

همچنین در ادامه بیان داشتند: تدریس مجازی، امتحان حضوری؟

دانش آموزان بیان می دارند که اگر قرار است آزمون حضوری باشد تدریس هم باید حضوری می بود که در حال حاضر به خاطر وضعیت کرونا چنین چیزی امکان پذیر  نیست و به صلاح نیست. پس آزمون هم باید آنلاین باشد.

دانش آموزان می گویند با توجه به وضعیت کرونا و بازدهی کمی که ما از تدریس معلمین داریم به هیچ وجه از برگزاری امتحان به صورت حضوری رضایت نداریم. میگویند تدریس آنلاین هست، آزمون هم آنلاین باشد. حق هم دارند.

با شناختی که به همکاران گرامی در عرصه تدریس دارم می دانم بسیاری از آنان تلاش بسیار زیادی می کنند تا به بهترین نحو کلاس را پیش ببرند. دانش آموزان ناشکر نیستند و از دبیران زحمتکش خود خرسند هستند و چنین دبیرانی را باید قدردان بود؛ اما متاسفانه دبیرانی نیز هستند که از فرصت آنلاین بودن کلاس سو استفاده می کنند، تدریس را پیش نمی برند و عملا فقط و فقط روحیه دانش آموز را تخریب می کنند.

اگر کنکوری هم باشد که مستحضرید و می دانید چه تاثیر مخربی بر آینده دانش آموز دارد. متاسفانه می دانید بسیاری، حتی وضع مالی خوبی نیز ندارند و به سختی و با کمک هایی که شده در کلاس آنلاین شرکت می کنند.

و این های فقط چکیده ای از صحبت های آینده سازان این مرز و بوم بود. باشد دانش آموزان و معلمان همگی یک گام و یک صدا در مسیر تعالی و پیشرفت قدم بردارند.

* مدرس زبان انگلیسی
 

نظرات بینندگان
هستی
|
-
|
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
ما بسته فعال میکنیم پول نداریم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر