پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۳۰۰
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر امروز 23 آذرماه جلسه ای با موضوع پایش و ارزیابی طلاب جدید الورود در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان داشت که این جلسه با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان و معاونین وی با مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران استان به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری کوثر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در این جلسه اظهار کرد: تقریبا سه ماه از سال تحصیلی 1400-1399 گذشته است و در سال جاری طلاب به ویژه طلاب جدیدالورود با سبک آموزش جدیدی در مدارس رو به رو هستند که در سال های پیش بی سابقه بوده است. 

وی در ادامه گفت: یک محور اساسی در حوزه علمیه، بحث تربیت و پرورش اخلاقی طلاب است که لازم است مدیران، کارکنان و اساتید مدرسه در کنار توجه به آموزش های دروس حوزوی به تزکیه و پرورش طلاب توجه ویژه نشان دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه با اشاره به اهمیت تزکیه و پرورش روحی طلاب خواهر اظهار کرد: آموزشی که بدون تزکیه و پرورش باشد نه تنها برای حوزه مفید نیست بلکه چه بسا مضر نیز هست.

 وی در ادامه با اشاره به فضای با نشاط مدارس در سال های گذشته گفت: سال‌های پیش طلاب جدیدالورود با ورود به مدرسه با فضایی آکنده از تربیت دینی و اسلامی شاداب که از سوی مدیر، کادر و اساتید مدرسه ایجاد می شد رو به رو می شدند اما در سال تحصیلی جاری به دلیل محدودیت های موجود امکان ایجاد این نوع فضا وجود نداشته و در حال حاضر نیز مدارس علمیه خواهران امکان تجربه این فضای طلبگی نیست و طلاب در قالب خانواده‌ دوران تحصیل را پشت سر می گذراند.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: هویت طلبگی فقط با آموزش ایجاد نمی‌شود، هویت طلبگی خود ما در مدرسه‌ای که درس می خواندیم ایجاد می‌شد که مجموعه عوامل مختلف تاثیر گذار بود اخلاق و سعه صدر مدیر ، کادر و اساتید و دلسوزی نسبت به عمر طلبه از آن جمله است.

وی افزود: گاهی اوقات در فضای طلبگی ما در قم با بینش و منش خوب طلبه می‌توانستیم تشخیص دهیم این طلبه از کدام مدرسه است.

وی انس مدیر و اساتید با طلاب جدید الورود، حفظ کرامت طلاب، پیگیری و اطلاع رسانی امور آموزشی آن ها، همچنین راهنمایی و برگزاری جلسات مهارت افزایی در زمینه مطالعه و مباحثه و مدیریت زمان را  از موارد لازم برشمرد.

 در ادامه جلسه هر یک از مدارس به ارائه گزارش عملکرد خود در سال تحصیلی جاری پرداخته و مشکلات خود را بیان کردند.

در پایان جلسه نیز سکینه سالالی معاون آموزش مدیریت استان، به ارائه پیشنهاداتی برای رفع مسائل آموزشی طلاب جدیدالورود پرداخته و گفت: با توجه به عدم حضور طلاب جدید الورود در مدرسه لطفاً قوانین به طور مکرر به آنها تذکر داده شود.

 وی در ادامه گفت: از موارد بسیار مهمی که زیربنای حوزه به حساب می‌آید مباحثه است و مسئولین محترم نسبت به آموزش امر مباحثه طلاب اهتمام ویژه داشته باشند زیرا اصلی‌ترین تفاوت تحصیل در حوزه و دانشگاه امر مباحثه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر